عرضه متری مسکن در بورس به نفع چه کیست؟

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران: خرید متری مسکن در قالب ابزار اقتصادی در بورس کالای ایران، می تواند پاسخ مناسبی به همه افرادی باشد که برای حفظ دارایی های نقد خود به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند، اما توانایی های آن ها به اندازه ای نیست که بتوانند یک ملک را به طور کامل خریداری نمایند.

عرضه متری مسکن در بورس به نفع چه کیست؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ،حمید میرمعینی در مورد راه اندازی بازار متشکل مسکن در بورس کالا گفت: نظام مند و قاعده پذیر کردن بازار مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و باعث می گردد به دور از هیجانات کاذبی که در بازار عادی مسکن وجود دارد، قیمت ملک شفاف و براساس عرضه و تقاضای واقعی در بورس کالا کشف گردد.

وی افزود: این بازار می تواند یک فرصت عالی و بی نظیر برای تامین مالی پروژه های انبوه سازی مسکن به شمار آید، بنابراین این ابزارمالی ارائه شده در بورس کالا می توان یک بازی برد-برد هم برای متقاضیان و هم برای انبوه سازان مسکن به شمار آید.

میرمعینی توضیح داد: معاملات متری مسکن موجبات آن را فراهم می نماید تا مسکن به دلیل امکان سرمایه گذاری با سرمایه های خرد با تعدیل مناسب قیمتی روبرو گردد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، بسیار مبارک است و می تواند بازار مسکن را به سوی ثبات و تعادل رهنمون سازد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: باید از تدوین قوانین خلق الساعه در این طرح به طور کامل جلوگیری گردد تا آن را با مشکل روبرو نکند، زیرا که این بستر یک فرصت ایده ال است تا به وسیله بورس کالا، بازار مسکن ساماندهی گردد و مسکن را از شرایط سفته بازانه و سرمایه ای به کالایی که مورد احتیاج آحاد جامعه است، ولی امروز به دلیل این که دلالی در آن رواج دارد، تبدیل کند.

وی افزود: بورس کالا می تواند دسترسی مردم به مسکن انبوه ساز که به طور طبیعی ساخت آن مالی و با صرفه است را تسهیل کند و از این طریق فاصله عرضه نماینده و متقاضی نیز بسیار کوتاه خواهد شد که این امر موجب آن می گردد، مردم با قیمت مناسب تری به مسکن دست پیدا نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 381

به "عرضه متری مسکن در بورس به نفع چه کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه متری مسکن در بورس به نفع چه کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید