خبرنگاران 133 فعالیت آماری در استان مرکزی هدفگذاری شد

به گزارش بیست آمار، اراک - خبرنگاران - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: 133 فعالیت آماری در قالب 28 طرح ویژه در سال جاری در این این استان هدفگذاری شده که 60 درصد آن محقق شده و بقیه در دست اجرا است.

خبرنگاران 133 فعالیت آماری در استان مرکزی هدفگذاری شد

مسعود اخوان روز پنجشنبه به مناسبت روز آمار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرح هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی، نیروی کار، قیمت گذاری کالا و خدمات، نرخ تورم، نرخ بیکاری، تهیه حساب های منطقه ای و سالنامه های آماری بخشی از این فعالیت ها است.

وی گفت: به دلیل شرایط کرونایی، اجرای برنامه های آمارگیری به صورت حضور مستقیم مامور آمارگیر در منازل و یا واحدهای صنفی و کارگاهی نیست و این مهم از طریق تلفن انجام می شود که مسائل زیادی را به دلیل همکاری نکردن جامعه آماری ایجاد کرده است.

اخوان افزود: انتظار است مردم به دلیل شرایط پیش آمده، همکاری لازم را با ماموران آمارگیر داشته باشند و البته مراقبت های لازم را نیز به کار گیرند و به هرتماسی به نام مامور آمارگیر اعتماد نکنند.

وی گفت: سئوالات آماری تعیین است و شماره تلفنی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی برقرار می شود نیز قابل رصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: داشتن آمار و اطلاعات یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است که در سایه آن می توان به توسعه و توفیقات خوب در بخش های مختلف دست یافت.

اخوان عنوان نمود: شعار امسال مرکز آمار، ورود به قرن جدید با حکمرانی داده ها در نظام آماری نوین نامگذاری شده که این مهم خود بیانگر جایگاه بالای آمار و اطلاعات است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال به هشت و یک دهم درصد رسیده که از میانگین 9 و نیم درصدی کشوری، کمتر است.

اخوان گفت: نرخ تورم استان مرکزی نیز در شهریورماه امسال به 23 و هشت دهم درصد رسیده که این نرخ از میانگین کشور که 26 درصد است، 2 و 82 صدم درصد کمتر است.

استان مرکزی دارای12 شهرستان با بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 692

به "خبرنگاران 133 فعالیت آماری در استان مرکزی هدفگذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 133 فعالیت آماری در استان مرکزی هدفگذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید