خبرنگاران موزه های دنیا را نشسته در خانه بگردیم

به گزارش بیست آمار، تهران- خبرنگاران- روزهایی که مردم سراسر دنیا در قرنطینه خانگی به سر می برند موزه های بزرگ دنیا امکان گردشگری آنلاین را برای کاربران خود فراهم کردند تا در خانه به تماشای آثار تاریخی، فرهنگی و هنری بنشینند.

خبرنگاران موزه های دنیا را نشسته در خانه بگردیم

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

موزه ها و گالری ها در طول شیوع بیماری کرونا بسته شدند اما وب سایت های آنها باز است و فرصتی را فراهم کردند که هرشخص در یک تور شخصی به صورت آنلاین در زمان دلخواه خود به دور از ازدحام گردشگران بر روی کاناپه خانه بنشیند و درحالی که چای می نوشد از دیدن تابلوی نقاشی مونالیزا حظ ببرد و دیگری گنج های موزه ها را کشف کند.

Milans Pinacoteca di Brera

موزه پیناکوتکا دی بررا مهم ترین گالری هنر میلان به شمار می رود و در آن آثار هنری نقاش های مشهوری همچون کاراواجو، بلینی، مودلیانی، روبنز و آنتونی فان دیک به نمایش گذاشته شده اند. بنای موزه نیز عمارتی رنسانسی است که بین سال های 1651 تا 1773 به عنوان صومعه استفاده می شد. این بنا از سال 1776 به موزه هنر تغییر کاربری داد و در حال حاضر یکی از بهترین موزه های هنر موجود در ایتالیا است.

Florences Uffizi Gallery

گالری اوفیزی از موزه های هنر در ایتالیا است. این موزه که در شهر فلورانس واقع شده به عنوان قدیمی ترین و مشهورترین موزه های هنر اروپا و دنیا است.

در این موزه می توانید از اثر ساندرو بوتچیلی لذت ببرید و به تماشای مجسمه های رم باستان بنشینید و از بخش مهمی از تاریخ دنیا از قرن نوزدهم تا به امروز را نظاره کنید.

Romes Vatican Museum

موزه های واتیکان از عظیم ترین و غنی ترین موزه های دنیا هستند که در سال 1506 میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد. این موزه که آثار هنری تاریخی بی نظیری را که مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک است را در خود جای داده، سالیانه پذیرای حدود 4 میلیون بازدیدکننده است.

Athens Archaeological Museum

موزه باستان شناسی ملی آتن شامل تعدادی از مهم ترین اشیا از نقاط مهم باستانی در یونان و مناطق اطراف آن متعلق به دوران پیشاتاریخ تا عهد باستان می باشد. این موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزه های دنیا و دارای غنی ترین مجموعه اشیا دوران یونان باستان شناخته می گردد. این موزه در سال 1829 تأسیس شده است. در این موزه از گلدان و سرامیک گرفته تا ساخت فلز و مجسمه ها را می بینید و تنها با چند کلیک می توانید احساس کنید که در بالای کوه المپوس ایستادید.

Madrids Prado

موزهٔ دِل پرادو یک موزه و گالری هنری در مادرید است. این موزه یکی از برجسته ترین موزه های دنیا در زمینه هنر اروپایی از سده 12 تا اوایل سده 19 میلادی به حساب می آید که بر پایهٔ کلکسیون سلطنتی اسپانیا بنا نهاده شده است و می توانید از تابلوهای باشکوه قرون وسطایی لذت ببرید.

این موزه به عنوان موزهٔ نقاشی و مجسمه تأسیس شد و در عین حال از کلکسیون مهم و بزرگی شامل 5000 تابلوی نقاشی، 2000 تصویر چاپی، 1000 عدد سکه و نشان و نزدیک به 2000 عدد آثار زینتی تاریخی تشکیل شده است.

Paris Louvre museum

موزه لوور بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه است. این موزه یکی از شاخصه های مشهور فرانسه و پاریس است که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه 1 شهر پاریس واقع شده و بالغ بر 38000 اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده 21 میلادی در فضایی بالغ بر 72735 متر مربع جمع آوری و در معرض دید نهاده شده است. در سال 2017 میلادی، موزه لوور، با 8/1 میلیون بازدید کننده، در فهرست پربازدیدترین موزه های دنیا نهاده شد.

Londons British Museum

موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های دنیا است که بیش از 7 میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ ها، قوم ها و کشورهای دنیا را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است.

این موزه شامل دست نوشته ها، کتاب های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از بعضی مستعمرات وقت بریتانیا است.

بازدید از موزه بریتانیا، مجانی است و پولی بابت بلیط یا ورودیه دریافت نمی گردد. اما در بعضی نمایشگاه های ویژه و تخصصی که از دیگر موزه های معتبر دنیا به امانت گرفته می شوند، بازدید به صورت مجانی نخواهد بود و پولی بابت بازدید از بعضی نمایشگاه های موقتی که به صورت امانتی گردآوری شده اند، دریافت می گردد.

New Yorks Metropolitan Museum

موزه کلان شهری هنر مشهور به موزه متروپولیتن از بزرگ ترین و مشهورترین موزه های دنیا است که در 1872 میلادی افتتاح شد. مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان را در خود نگهداری می نماید و سالیانه حدود 4 میلیون بازدیدکننده دارد.

Washingtons National Gallery of Art

نگارخانه ملی هنر آمریکا یک مکان خاص و هیجان انگیز برای افرادی است که به آثار هنری باقی مانده از هنرمندان قدیمی مانند لئوناردو داوینچی عشق می ورزند. این نگارخانه نه تنها یک مکان فرهنگی و هنری است، بلکه با وجود آثار گران بهایی که درون آن نگه داری می گردد می توان این مکان را یک موزه خاص و حیرت انگیز در نظر گرفت.

نگارخانه ملی هنر آمریکا (The National Gallery of Art) در سال 1937 در شهر واشنگتن دی سی تأسیس شده است و تا به امروز هنرمندان زیادی آثار هنری فاخر را به این موزه اهدا نموده اند تا در معرض دید دوستداران هنر و زیبایی قرار بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 220

به "خبرنگاران موزه های دنیا را نشسته در خانه بگردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موزه های دنیا را نشسته در خانه بگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید