خبرنگاران حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به 81 درصد کاهش یافت

به گزارش بیست آمار، تهران- خبرنگاران- معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زمانی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به بیش از 84 درصد رسیده بود، گفت: هم اکنون رعایت آن در کشور به 81 درصد کاهش پیدا نموده است.

خبرنگاران حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به 81 درصد کاهش یافت

ایرج حریرچی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر اضافه کرد: در 15 روز گذشته میزان تردد در جاده های کشور به بیش از 24 میلیون تردد افزایش یافته است که در مقایسه با سال گذشته 2 درصد رشد پیدا نموده است و این نگرانی های ما را بیشتر می نماید.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک کم هزینه ترین راه مقابله با کرونا است، گفت: دو ماه آینده بسیار حساس است، باید سعی کنیم سیر نزولی، نزولی تر گردد در غیر اینصورت باید منتظر عواقب بسیار ناگوار و شومی در افزاشی فوتی های کرونا باشیم.

وی اعلام کرد: آمارها نشان می دهند که تردد افراد پیاده سال جاری به نسبت سال گذشته که کرونا وجود نداشته 4 درصد کاهش یافته در حالی که این 4 درصد به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا کاهش تردد افراد پیاده در کشور در بعضی از زمان ها به 25 درصد نیز کاهش پیدا نموده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حالی که ما نگران تردد خودرو و افراد پیاده هستیم رفتن به کوه های شمال تهران 3.5 برابر شده است.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود و اضافه کرد : هرچه رعایت پروتکل ها بیشتر گردد میزان فوتی های و بستری های ما کمتر و هر چه پروتکل ها کمتر رعایت گردد میزان مراجعات سرپایی، بستری و فوتی ها بیشتر می گردد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد : در صورتی که با رعایت پروتکل ها شرایط مقابله با این ویروس بهتر گردد پیش بینی ما این است که در فروردین و اردیبشهت ماه سال آینده متوسط روزانه فوتی های ما به حدود 30 نفر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تا به امروز یک میلیون و 424 هزار و 596 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 79 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 58 هزار و 38 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (13 بهمن 1399) براساس معیارهای قطعی تشخیصی 6 هزار و 597 بیمار جدید مبتلا به کووید19 درکشور شناسایی شد و 817 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 424 هزار و 596 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز یک میلیون و 216 هزار و 305 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 3896 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 9 میلیون و 340 هزار و 259 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، 18 شهرستان کشور در شرایط نارنجی، 124 شهرستان در شرایط زرد و 306 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرستانهای های نارنجی در استانهای شمالی آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

لاری گفت: سالمندان از گروههای پر خطر آسیب پذیر کرونا هستند بنابراین توصیه وزارت بهداشت این است که سالمندان برای خرید مایحتاج و امور روزمره از خانه خارج نشوند و این کار به افراد دیگری غیر از سالمندان سپرده گردد.

وی اضافه کرد: ضروری است برای محافظت از سالمندان تا جای ممکن از خروج آنان از خانه به خصوص افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی و تنفسی جلوگیری گردد و در صورت ضرورت از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد سالمندان استفاده نگردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به 81 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به 81 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید