خبرنگاران توسعه ورزش بانوان، افزایش نشاط اجتماعی را در پی دارد

به گزارش بیست آمار، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: توسعه و گسترش ورزش بانوان موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی در جامعه می شود و سلامت جامعه و تربیت نسلی پویا و سالم را تضمین می کند.

خبرنگاران توسعه ورزش بانوان، افزایش نشاط اجتماعی را در پی دارد

به گزارش خبرنگاران، عباس علایی مقدم روز دوشنبه در نشست با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، ضمن اشاره به موفقیت های بسیار ارزشمند بانوان ورزشکار و قهرمان استان در عرصه های مهم جهانی و بین المللی، اضافه کرد:وقتی از ورزش صحبت می شود در نگاه اول فقط سلامتی جسمی در ذهن متبادر می شود در حالیکه آثار ورزش بسیار گسترده بوده و در ابعاد اجتماعی هم قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم نشاط اجتماعی جامعه در گرو توجه به ورزش در همه گروه ها به ویژه بانوان است و با این کار می توان به ارتقای سلامت این قشر که مربیان فرزندان آینده هستند نیز کمک کرد.

علایی مقدم شرح داد: در سال های اخیر بانوان قهرمان و ملی پوش استان در رشته های مختلف ورزشی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند که کسب عنوان برترین مربی تکواندو جهان در سال 2018 توسط فاطمه صفرپور سرمربی ارزشمند و قزوینی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان، تنها گوشه ای از پتانسیل و ظرفیت بالای بانوان ورزشکار دیار مینودری است.

وی اضافه کرد: وقتی زنان قهرمان در میادین ورزشی مدال کسب می کنند علاوه بر افتخار ملی به غرور و جایگاهی دست پیدا می کنند که می تواند آثار ارزشمند اجتماعی و فرهنگی را نیز برای آنها به دنبال داشته باشد.

در ادامه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ضمن تقدیر از نگاه ارزشمند اداره کل ورزش و جوانان استان به توسعه و گسترش ورزش بانوان و توجه اصولی به این مقوله مهم، ابراز امیدواری کرد حضور و درخشش بیش از پیش بانوان ورزشکار استان در میادین مهم جهانی و بین المللی موجب رشد و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در بین بانوان استان شود.

صدیقه ربیعی گفت: توجه به این مهم ضمن کاهش ناهنجاری های اجتماعی موجبات نشاط خانواده و جامعه را بیش از پیش فراهم می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1066

به "خبرنگاران توسعه ورزش بانوان، افزایش نشاط اجتماعی را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه ورزش بانوان، افزایش نشاط اجتماعی را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید