خبرنگاران اینچه درگاهی: فاصله کمی تا سهمیه المپیک داریم

به گزارش بیست آمار، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: با برنامه ریزی مدون، ژیمناستیک ایران در مسیری قرار گرفته است که تا المپیکی شدن فاصله ای ندارد.

خبرنگاران اینچه درگاهی: فاصله کمی تا سهمیه المپیک داریم

زهرا اینچه درگاهی در خصوص عملکرد ملی پوشان ژیمناستیک ایران در جام جهانی ملبورن گفت: خوشبختانه سعیدرضا کیخا و مهدی احمدکهنی عملکرد خیلی خوبی در جام جهانی ملبورنِ استرالیا داشتند. عملکرد این 2 ملی پوش نشان داد که ژیمناستیک ایران می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش فدراسیون برای رسیدن این رشته به سطح جهان و المپیک بیان نمود: زمانی که پروژه کسب سهمیه المپیک در سال 96 را شروع کردیم کمتر کسی می توانست تصور کند که می توانیم در این رشته المپیکی شویم اما خدا را شکر الان به نقطه ای رسیدیم که فاصله کمی تا سهمیه داریم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک شرح داد :پیشرفت قابل محسوسی که در ژیمناستیک رخ داده است به تنهایی و توسط یک فرد محقق نشد بلکه به خاطر حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، تلاش های خالصانه همکارانم در فدراسیون ژیمناستیک، مربیان تیم ملی و به خصوص رضا خیرخواه بوده است. همچنین اگر وفاق و همدلی که میان اهالی ژیمناستیک نبود قطعا نمی توانستیم این پیروزیت ها را کسب کنیم.

اینچه درگاهی با اشاره به اینکه در رده های پایه اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ دادن است، شرح داد: یکی از سیاست های ما در 2 سال و نیم گذشته توجه به رده های پایه بوده است و بر همین اساس با برنامه ریزی های خوبی که در این زمینه صورت گرفت استعدادهای بسیار خوبی را شناسایی کردیم و این استعدادها زیرنظر مربیان کارآزموده و زبده در حال آموزش هستند.

تیم ژیمناستیک ایران با سه ورزشکار به مسابقات جام جهانی استرالیا رفته بود که پس از پایان این رقابت ها سعیدرضا کیخا و مهدی احمد کهنی پیروز شدند مدال نقره کسب کنند. کسب این مدال ها امید ایران را برای رسیدن به توکیو 2020 زیاد کرد. ژیمناست های ایرانی باید در مسابقات قطر کاپ و باکو نیز شرکت کنند تا امتیاز لازم برای رسیدن به المپیک به دست آورند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 219

به "خبرنگاران اینچه درگاهی: فاصله کمی تا سهمیه المپیک داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینچه درگاهی: فاصله کمی تا سهمیه المپیک داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید