حمله باج افزار مخرب به کاربران چینی وی چت ، قربانی شدن 20 هزار کامپیوتر (تور چین ارزان)

به گزارش بیست آمار، کاربران چینی کامپیوتر از روز گذشته درگیر یک حمله باج افزاری شده اند. این باج افزار ضمن در هم ریختن و قفل اطلاعات کاربران خواهان مبالغی پول از کیف پول دیجیتال کاربران می گردد.

حمله باج افزار مخرب به کاربران چینی وی چت ، قربانی شدن 20 هزار کامپیوتر (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این روزها استفاده از کیف پول دیجیتال در چین بسیار رایج شده و به نظر می رسد سارقان اطلاعات نیز به خوبی از این موضوع آگاهی دارند.

پیغام رسان وی چت در چین تبدیل به یک روش پرداخت پر کاربرد هم شده است اما اخیرا باج افزارها با حمله به کامپیوترهای کاربران این پیغام رسان، امنیت کاربران را به طور کامل به مخاطره انداخته اند.

تا این لحظه بیش از 20 هزار کامپیوتر قربانی یک حمله باج افزاری از منابعی نامشخص شده اند که خواهان پرداخت به وسیله WeChat Pay شده اند. رسانه های محلی امروز گزارش دادند که این تعداد هنوز هم در حال رشد است WeChat Pay که متعلق به شرکت Tencent است، یکی از رایج ترین کیف پول های دیجیتال در چین است.

فایل های موجود در دستگاه های آسیب دیده به وسیله این باج افزار رمزگذاری می شوند. سپس برای به دست آوردن دسترسی به هر یک فایل ها، کاربران باید از یک کد QR WeChat که در یک پنجره پاپ آپ ظاهر می گردد ،استفاده نموده و در ازای این کدها 110 یوان (حدود 16 دلار) را پرداخت می نماید.

در حالی که نقض های داده ها موضوع عجیبی نیست اما کاربران چینی نگرانند که چرا سارقان اطلاعات وی چت را به عنوان روش پرداخت انتخاب نموده اند و به عبارتی دقیق تر نگرانی هایی بابت امنیت این سیستم دارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1599

به "حمله باج افزار مخرب به کاربران چینی وی چت ، قربانی شدن 20 هزار کامپیوتر (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله باج افزار مخرب به کاربران چینی وی چت ، قربانی شدن 20 هزار کامپیوتر (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید