تشکیل 60 هسته فناوری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ، تحریم، بهترین زمان برای توسعه فناوری است

به گزارش بیست آمار، مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای گفت: در مرکز رشد این پژوهشگاه 60 هسته فناور تشکیل شده است.

تشکیل 60 هسته فناوری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ، تحریم، بهترین زمان برای توسعه فناوری است

بوستان منش، مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، درخصوص فعالیت های اجرا شده در این پژوهشگاه اظهار کرد: این پژوهشگاه در راستای سیاست های کشور به حوزه فناوری ورود نموده و توسعه آن را جزئی از برنامه های اصلی خود می داند.

بوستان منش با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در بحث توسعه فناوری و ارتباط آن با جامعه فعالیت های گسترده ای را در پیش گرفته است، ادامه داد: در حوزه صنعت هسته ای یک نکته کلیدی این است که شاید تنها 5 درصد از آن تحت شرایط حفاظتی قرار می گیرد و بالغ بر 95 درصد محصولات و خدمات پژوهشگاه و صنعت را می توان به سطح جامعه رساند.

وی با اشاره به اینکه در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای حدود 442 محصول خدمت قیمت گذاری شده و آماده فروش و عرضه به جامعه وجود دارد، اضافه کرد: برای رسیدن به این دستاورد ها حدود 60 هسته فناور تشکیل دادیم که در قالب مرکز رشد و نوآوری فعالیت می نمایند و قرار است شرکت های دانش بنیانی شوند.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای با اعلام این خبر که اولین مجوز شرکت دانش بنیان در این پژوهشگاه صادر شده است، توضیح داد: ورود به حوزه فناوری و عرضه محصولات به جامعه از برنامه اصلی پژوهشگاه است.

بوستان منش تاکید نمود: پژوهشگاه در حال حاضر حدود 7 پژوهشکده دارد که در زمینه های مختلفی مثل راکتور، ایمنی هسته ای، فناوری کوانتومی، گداخت، کشاورزی هسته ای و فیزیک و شتاب گر ها مشغول فعالیت هستند و نزدیک به 260 عضو هیئت علمی داریم که به نظرم در این حوزه به نوعی فعالترین بوده و یک پژوهشگاه منحصر به فرد در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این پژوهشگاه عضو هیئت علمی بوده و مدرک تحصیلی آن ها حداقل کارشناسی ارشد است، اضافه کرد: همین امر موجب شده تا پژوهشگران در این مرکز به فعالیت های پژوهشی و فناورانه بپردازند.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در پاسخ به این سوال که نحوه جذب و پذیرش پژوهشگران در این پژوهشگاه چگونه است، اظهار کرد: با توجه به برنامه های کاریمان جذب سالانه متفاوت است و به دو روش مستقیم از کنکور و فارغ التحصیلان پژوهشگر جذب می شوند.

بوستان منش در مورد نحوه حمایت از شرکت های دانش بنیان صاحب فناوری، گفت: تمام کسانی که بخواهند در بحث های توسعه فناوری ورود نمایند، می توانند در مرکز رشد پژوهشگاه هسته فناور تشکیل دهند و مطابق با آیین نامه های مرکز رشد و نوآوری از آن ها حمایت خواهد شد تا در راستا توسعه فناوری از بحث ایده تا محصول و بازار قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تیم های مستقر در مرکز رشد از تمام حمایت های ما برخوردار می شوند، تاکید نمود: ما در راستای توسعه سیاست های کشور، همکاری هایی را با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع نموده ایم؛ ضمن اینکه صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت اقتصادی از واحد های فناور نیز تشکیل خواهیم داد.

بوستان منش در مورد نحوه حمایت از محصولات فناورانه توضیح داد: بسیاری از محصولاتی که فراوری می گردد باید مورد احتیاج و پذیرش جامعه باشد که در این صورت مورد حمایت کامل قرار خواهد گرفت.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای اظهار داشت: در زمان تحریم، توسعه فناوری یکی از بهترین زمینه ها برای تبدیل کردن تهدید به فرصت است و پژوهشگاه یکی از بخش های پیروز در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 104

به "تشکیل 60 هسته فناوری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ، تحریم، بهترین زمان برای توسعه فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 60 هسته فناوری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ، تحریم، بهترین زمان برای توسعه فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید