به شرایط آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رسیدگی کنید!

به گزارش بیست آمار، تشکل های دانشجویی شمال غرب کشور در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با توجه به انتشار خبر دستگیری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به اتهام سوء استفاده های اقتصادی، خواهان رسیدگی بیشتر به شرایط استان آذربایجان شرقی شدند.

به شرایط آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رسیدگی کنید!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، تشکل های دانشجویی شمال غرب کشور در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر آموزش و پرورش، با توجه به انتشار خبر دستگیری و آزادی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اتهام سوء استفاده های مالی، خواهان رسیدگی بیشتر به شرایط استان آذربایجان شرقی شدند.

در این نامه آمده است:

جناب دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش

یکی از وظایف بنیادین و ذاتی جنبش دانشجویی، احصاء مسائل و مسائل جدی دستگاه های حاکمیتی و اجرایی و تذکر و مطالبه گری در جهت برطرف آنهاست و یکی از مهم ترین این دستگاه ها، مجموعه تحت مدیریت جنابعالی به عنوان بزرگترین نهاد عمومی کشور است که از قضا با توجه به اینکه بار اصلی تعلیم و تربیت نسل حاضر و آینده را به دوش می کشد، نسبت به دیگر حوزه ها از اهمیتی صد چندان برخوردار و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو مسائل اول کشور می باشد.

نکته ای که اخیرا موجب نگرانی دلسوزان و دغدغه مندان شده است، شرایطی است که در مورد اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پیش آمده و شاهد آنیم که با انتشار اخبار متعددی از مسائل مطرح پیرامون عملکرد مدیران آن، اعتماد عمومی به این دستگاه حاکمیتی به شدت در معرض تهدید قرار گرفته است. سوالات متعددی وجود دارد که حتی پاسخ های آقای جعفر پاشایی در ملاقات با نمایندگان دانشجویان که در حضور معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی برگزار گشت هم نه تنها منجر به حل آن ها و قانع کردن دانشجویان نشده است، بلکه خود سوالات جدی تری در مورد طهارت مالی مدیران، تعارض منافع، رویکرد دولت در زمینه خصوصی سازی آموزش و پرورش، عدالت در توزیع منابع و امکانات، نحوه ارزیابی عملکرد مدیران و نحوه رسیدگی به تخلفات بعضا محرز آنان ایجاد کرد که نیازمند آنالیز و ارزیابی های دقیق تر و اصلاح شرایطی می باشد که فرسنگ ها با اهداف و رویکرد های معین شده در سند تحول بنیادین فاصله دارد.

نگرانی و دغدغه ای که با انتشار خبر دستگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اتهام سوء استفاده های مالی و آزادی مشروط با قید وثیقه سنگین، صد چندان شده است.

همه باید بدانند که طهارت مالی شرط مشروعیّت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. همه باید از شیطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه حرام بگریزند و از خداوند دراین باره یاری بخواهند و دستگاه های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حسّاسیّت، از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه نمایند (بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب)؛ لذا ما تشکل های دانشجویی شمال غرب کشور به عنوان امضاءنمایندگان این نامه از جنابعالی خواهانیم ضمن آنالیز سریع اخبار و موضوعات مطرح در مورد مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مجموعه تحت امر وی، اقدامات لازم را در جهت بازسازی اعتماد عمومی و ترمیم آبروی از دست رفته جامعه شریف فرهنگیان منطقه به عمل آورید. قطعا جنابعالی نسبت به اهمیت حفظ اعتماد مردم به مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت وقوف کامل دارید و سخن گفتن از این دغدغه در محضرتان، زیره به کرمان بردن است!

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه صنعتی ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه زنجان

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 577

به "به شرایط آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رسیدگی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به شرایط آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رسیدگی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید