ایران تا به امروز پیشنهادات متعددی برای آتش بس در یمن مطرح نموده است

به گزارش بیست آمار، ایسنا نوشت: سفیر یمن در ایران با انتقاد از عملکرد سازمان ملل گفت که ایران پیشنهادات متعددی برای برقراری آتش بس در یمن مطرح نموده است.

ایران تا به امروز پیشنهادات متعددی برای آتش بس در یمن مطرح نموده است

ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: نیروهای متجاوز علیه یمن 6 سال است که با ادعای دخالت ایران در یمن از این موضوع به عنوان دستاویزی برای تداوم جنگ و تجاوز خود علیه ملت یمن سوء استفاده می نمایند.

وی تاکید نمود: همه می دانند که تصمیمات یمن از صنعا(پایتخت یمن) اتخاذ می گردد و نیروهای متجاوز باید درک نمایند که ملت یمن همگی در جنگ دفاع از حاکمیت یمن مشارکت دارند.

الدیلمی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات متعددی در رابطه با ایجاد آتش بس و همچنین برگزاری مذاکرات یمنی-یمنی بدون دخالت کشورهای خارجی مطرح نموده است.

وی در ادامه گفت: نحوه مدیریت سازمان ملل در رابطه با مساله مذاکرات و مسائل سیاسی و انسانی در یمن، مدیریتی شکست خورده است. سازمان های منطقه ای نیز از نیروهای متجاوز جانبداری می نمایند و صلاحیت میانجیگری در هرگونه مذاکراتی را ندارند.

ابراهیم الدیلمی گفت: سازمان ملل خودش یکی از مهم ترین دلایل تداوم تجاوزها علیه یمن است و عملکرد فرستاده آن در یمن مشکوک بوده و این سازمان صلاحیت حل هرگونه مشکل در جهان و به ویژه یمن را ندارد.

310 25310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 537

به "ایران تا به امروز پیشنهادات متعددی برای آتش بس در یمن مطرح نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تا به امروز پیشنهادات متعددی برای آتش بس در یمن مطرح نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید