اعتباری برای بهسازی و مرمت برج قابوس گنبدکاووس اختصاص نیافته است

به گزارش بیست آمار، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: در چند سال اخیر اعتباری برای بهسازی و مرمت برج قابوس گنبدکاووس اختصاص نیافته است.

اعتباری برای بهسازی و مرمت برج قابوس گنبدکاووس اختصاص نیافته است

به گزارش خبرنگاران از گنبدکاووس، ابراهیم کریمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان گفت: در 7 سال گذشته تنها حقوق پرسنل پایگاه برج قابوس پرداخت شده و تا به امروز ریالی از سازمان یونسکو برای این برج اختصاص نیافته است.

وی اضافه نمود: در سال گذشته 500 میلیون تومان و امسال یک میلیارد تومان برای برج قابوس از اعتبارات استانی مصوب شد که متاسفانه تا به امروز تخصیص آن صفر بوده و این مشکل در بحث اعتبارات کلان کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ادامه داد: در حوزه گردشگری استان گلستان جزء 9 استان این حوزه در اولویت واقع شده است اما متاسفانه در بحث اعتبارات تنها 2 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص یافته در صورتی که استان لرستان تنها در حوزه گردشگری فلک الافلاک 28 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار جذب نموده است.

وی توضیح داد: باید از محل ماده 180 با پیگیری نمایندگان برای برج قابوس اعتباراتی در نظر گرفته گردد.

کریمی اظهار کرد: تا به امروز در مورد موزه نیز تخصیص اعتبار صفر بوده و باید نمایندگان مجلس در حوزه پیگیری و ملی در کنار ما باشند تا با تعامل یکدیگر بتوانیم سهم بیشتری را از اعتبارات ملی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اضافه نمود: برج قابوس پیشانی گردشگری استان گلستان است و برای ساماندهی برج با شهرداری تعامل خواهیم داشت.

کریمی همچنین از شروع مطالعات موزه بزرگ گنبدکاووس اطلاع داد و گفت: به محض تخصیص بودجه 7 میلیارد ریالی از محل ماده 180 عملیات اجرایی موزه را شروع خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 200

به "اعتباری برای بهسازی و مرمت برج قابوس گنبدکاووس اختصاص نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتباری برای بهسازی و مرمت برج قابوس گنبدکاووس اختصاص نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید