لغو ویزای ایران با برخی کشور ها روی میز دولت

به گزارش بیست آمار، عزت الله ضرغامی از برنامه ریزی برای لغو ویزا ایران با برخی کشور ها خبر داد. معاون گردشگری نیز گفت: طرح لغو ویزا با ایران با کم ترین مقاومت، روندی رو به جلو را طی می کند.

لغو ویزای ایران با برخی کشور ها روی میز دولت

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با اعضای جامعه تورگردانان درباره طرح لغو ویزا ایران با برخی از کشورها، گفت: روی این که با کدام کشور باید لغو ویزا شود برنامه ریزی کردیم، جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام برای لغو ویزا با هر کشور را مشخص کردیم.

عزت الله ضرغامی بیان نمود: معتقدم در حال حاضر یکی از موضوعاتی که می توان با مردم صحبت کرد، گردشگری است. اخبار، تصاویر و ویدئو های مثبت از ایران باید به جهان مخابره شود. شبکه تصویری و تلویزیونی ایجاد کردیم که در فضای تلویبیون به صورت آزمایشی در حال فعالیت است. پیشنهاد من این است که این شبکه در تلویبیون را بخشی از شبکه گردشگری درنظر بگیرید و در تولید محتوای این شبکه فعالیت و مشارکت داشته باشید.

او ادامه داد: ما باید تقسیم کار کنیم. اعتقاد من این است که مسائل سیاسی را با دیپلماسی فرهنگی به شکل بهتری می توان پیگیری کرد. بدنه صنفی بهتر از بدنه اجرایی و حاکمیت می تواند فعالیت کند.

ضرغامی همچنین گفت: تبلیغات نقش اساسی و مهمی در رونق صنعت گردشگری و مقابله با ایران هراسی دارد. به عنوان مثال در بازدید از یک نمایشگاه خارجی پیشنهاد دادم به جای این که به صورت غرفه غرفه به تبلیغ ظرفیت ها و جاذبه های مختلف گردشگری کشور بپردازیم با ایجاد یک ویدئووال به معرفی ایران بپردازیم. باید بتوانیم از ظرفیت های رسانه ای استفاده کنیم. اعتقاد من بر این است که ما باید یک هم افزایی رسانه ای برای معرفی هرچه بهتر ایران ایجاد کنیم.

لغو ویزا، گردشگری ایران را از خودتحریمی نجات می دهد

علی اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری ـ درباره لغو ویزا با بازار های هدف گردشگری نیز گفت: در حال پیگیری این موضوع با وزارت امور خارجه هستیم و با کم ترین مقاومت روندی رو به جلو را طی می کند.

او گردشگری ورودی را به غیر از آورده های مالی در ارزش آفرینی فرهنگی و تصویرسازی مثبت کشور حائز اهمیت دانست و بیان نمود: امیدواریم لغو رواید در دولت سیزدهم انجام شود و حوزه گردشگری از این خود تحریمی نجات پیدا کند.

معاون گردشگری با اشاره به ضعف های قانونی حوزه گردشگری، گفت: طرح جامع و مستقلی برای تقویت قوانین مربوط به این حوزه برای ارائه در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

او همچنین درباره حمایت دولتی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی، گفت: در راستای تخصصی شدن، موضوع حضور در نمایشگاه های بین المللی به کانون جهان گردی و اتومبیل رانی واگذار شده و برای حضور در نمایشگاه های فیتور اسپانیا، مسکو و ATM دبی و نمایشگاه های بازار های تازه برنامه داریم. همچنین برای حضور در نمایشگاه آنکارا 400 متر زمین تدارک دیده شده است.

شالبافیان با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با ایران هراسی به عنوان وظیفه ای عمومی، اظهار کرد: در حال حاضر سفرا به طور مرتب به شهر های مختلف سفر می کنند و در صورت مهیا بودن شرایط مناسب با آن ها جلسه ای برگزار خواهد شد.

معرفی ایران وظیفه دولت است

اکبر غم خوار ـ عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ به جایگاه گردشگری در قانون های برنامه توسعه اول تا پنجم اشاره کرد و اضافه کرد: در این برنامه ها، گردشگری صنعتی مغفول مانده است و اولین خواسته ما از وزیر این است که جایگاه گردشگری در قانون های بالادستی از جمله برنامه هفتم اصلاح شود.

او معرفی ایران به جهان را از جمله رسالت های مهم دولت دانست و اضافه کرد: این وظیفه در تمام این سال ها آن گونه که باید، انجام نشده است.

این عضو جامعه تورگردانان با بیان این که گردشگری در حال حاضر شرایط مناسبی ندارد و نیاز به کمک دارد، تاکید کرد: در این موقعیت باید در نمایشگاه ها و جوامع بین الملل حضوری فعال و قوی داشته باشیم. کاری فشرده با بودجه مناسب باید برای مقابله با ایران هراسی و نشان دادن برقراری امنیت در خیابان های ایران انجام شود.

غمحوار همچنین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد مبلغ ورودی موزه ها برای بازدیدکننده داخلی و خارجی یکسان شود.

از تجربه مصر پس از بیداری اسلامی استفاده کنیم

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ با تاکید بر لزوم اقدامات جدی در شرایط کنونی، گفت: زمانی که بیداری اسلامی (بهار عربی) در مصر رخ داد، این کشور حضوری جدی تر در نمایشگاه های بین المللی داشت و غرفه ای چندبرابر سال های قبل در اختیار گرفت.

او سپس با تاکید بر لزوم حضور پررنگ ایران در چندین نمایشگاه بین المللی، اظهار کرد: در صورت حمایت نکردن و حضور نداشتن در این نمایشگاه ها بازارمان را از دست می دهیم و ضرری غیرقابل جبران متحمل خواهیم شد.

رییس جامعه تورگردانان ایران یادآور شد: دو فصل توریستیِ بهار و پاییز را در پیش داریم و تلاش می کنیم با صحبت با شرکت های مختلف، رزرو های زیادی انجام شود.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1607

به "لغو ویزای ایران با برخی کشور ها روی میز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزای ایران با برخی کشور ها روی میز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید