اطلاعاتی از تراشه تنسور G2 پیکسل 7 پرو منتشر شد

به گزارش بیست آمار، به تازگی اطلاعاتی از تراشه تازه تنسور G2 در بنچمارک منتشر شده است؛ تراشه ای که به عنوان قلب تپنده در سری پیکسل 7 ایفای نقش خواهد نمود.

اطلاعاتی از تراشه تنسور G2 پیکسل 7 پرو منتشر شد

اطلاعاتی که اخیرا از تراشه تنسور G2 سری پیکسل 7 منتشر شده نشان از بهبود عملکرد این تراشه از لحاظ پردازشی و گرافیکی در مقایسه با نسل قبل دارد. نسخه نخست تنسور مسائل متعددی داشته که از جمله مهم ترین آن ها می توان به داغی بیش از حد و عملکرد ناپایدار زیر فشار سنگین اشاره نمود. موضوعی که انتظارات را از گوگل برای نسل بعد به مراتب بالاتر برده است.

انتظار می رود در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) گوگل با برگزاری رویدادی با تمرکز بر سخت افزار، از گوشی های سری پیکسل 7 رونمایی کند. گوشی هایی که طبق تازهترین اطلاعات قرار است در دو مدل استاندارد و پرو در دسترس قرار بگیرند. البته در مراسم I/O چند ماه پیش، گوگل پیش نمایشی از این محصولات منتشر نموده بود که به واسطه همان توانستیم از شکل ظاهری این دستگاه ها آگاه شویم اما اطلاعات مهم دیگر نظیر قدرت پردازنده، جزئیات دوربین ها، قیمت و… هنوز به جای مانده اند که در مراسم پیش روی گوگل به صورت رسمی از آن ها آگاه می شویم.

یکی از مهم ترین ارتقایی که کاربران می خواهند در نماینده نسل بعد گوگل ببینند، پیشرفت قدرت پردازشی و گرافیکی است. تراشه ای که به عنوان قلب تپنده در این گوشی ها ایفای نقش خواهد نمود تنسور G2 نام خواهد داشت. این تراشه هم مثل نسل قبل با همکاری گوگل و سامسونگ ساخته خواهد شد با این تفاوت که ظاهرا اینبار قرار است عملکرد آن بهتر باشد. چون نسل نخست تنسور علاوه بر مسائل یادشده در بالا، از رقبای هم رده خود هم به مراتب ضعیف تر بود.

اما خبر تازه حاکی از آن است که تنسور G2 از لحاظ عملکرد پردازشی و گرافیکی در مقایسه با قبل بهبود خواهد داشت. البته می گردد اطلاعات منتشر شده در بنچمارک ها را دستکاری کرد و به غلط به اطلاع کاربران رساند اما اینطور که به نظر می رسد، این اطلاعات تا حد زیادی موثق هستند. هرچند باز هم پیشنهاد می گردد آن را در حد یک شایعه در نظر بگیرید.

طبق این خبر، گوگل ظاهرا نمی خواهد در ترتیب و نوع هسته ها تغییری ایجاد کند و همان هسته های بکار رفته در نسل نخست فقط با فرکانس بیشتر در تنسور G2 بکار گرفته خواهند شد. این یعنی دو هسته از نوع Cortex-X1، دو هسته از نوع Cortex-A76 و چهار هسته از نوع Cortex-A55. ترکیب افزایش فرکانس این هسته ها با فناوری ساخت 4 نانومتری احتمالا باعث می گردد این تراشه تازه هم توان بیشتری پیدا کند و هم کم مصرف تر گردد. در بنچمارک که تفاوت عملکرد G2 در مقایسه با نسل قبل در بخش چند هسته ای حدودا 10٪ بوده است.

در بخش گرافیک اما به لطف حضور تراشه تازه Mali-G710، عملکرد تنسور G2 هم در بخش پردازشی و هم مصرف انرژی حدودا 20٪ بهتر از قبل خواهد بود. بعلاوه در زمینه یادگیری ماشین هم این پیشرفت به 35٪ خواهد رسید که یکی از اصلی ترین بخش هایی است که گوگل روی آن تمرکز دارد.

در نهایت هم باید به حضور 12 گیگابایت حافظه رم در کنار این تراشه اشاره کنیم که در کنار افزایش فرکانس، افزایش قدرت گرافیکی، بهبود فناوری ساخت و حضور نسل بعدی واحد پردازشی تنسور، می توانند سرعت و قدرت سری پیکسل 7 را در مقایسه با نسل قبل خود به شکل محسوسی ارتقا دهند.

منبع: 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1556

به "اطلاعاتی از تراشه تنسور G2 پیکسل 7 پرو منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی از تراشه تنسور G2 پیکسل 7 پرو منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید