استفاده از تمام توان دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

به گزارش بیست آمار، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از اقدامات همه جانبه برای پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی خبر داد.

استفاده از تمام توان دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، روز شنبه 13 اردیبهشت ماه 99 موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار با تأکید بر اینکه دادگستری استان تمام ظرفیت خود را در راستای صیانت از میراث فرهنگی استان به کار خواهد گرفت، ادامه داد: با توجه به گستردگی این حوزه، با تمام ظرفیت دادگستری پای کار خواهیم بود تا جرائم علیه میراث فرهنگی را به حداقل رسانده و میراث تاریخی خود را از هرگونه گزند و آسیب در امان نگاه داریم.

او گفت: برای صیانت از محوطه های تاریخی استان از دخل و تصرف و حفاری های غیرمجاز، دستورات ویژه برای دادگستری ها و نیروی انتظامی شهرستان ها صادر خواهیم کرد تا برخورد بازدارنده با عوامل جرم انجام شود.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم استان در میراث تاریخی کشور گفت: سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تقویت هم افزایی دستگاه ها، نهادها و تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از میراث فرهنگی است و ما در استان با توجه به گستردگی حوزه فعالیت برای تحقق آن به حمایت دادگستری استان نیاز داریم.

او گفت: به سبب تعدد محوطه های تاریخی در استان با کمبود نیروی انسانی و امکانات برای صیانت از آن ها روبرو هستیم و همکاری دادگستری استان بی تردید در این زمینه راهگشا خواهد بود.

حمزه زاده با حضور در شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان از ریاست و مستشاران این شعبه به نیابت از تمامی کسانی که حافظان میراث فرهنگی هستند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 401

به "استفاده از تمام توان دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تمام توان دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید