15 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی قم فعالیت می نمایند

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران، مهدی نصر اصفهانی در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته دولت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برگزار گردید با اشاره به اعتباراتی که در استان برای فراوری و آموزش صنایع دستی هزینه شده است عنوان نمود: عمده این هزینه ها در زمینه راه اندازی کارگاه ها، تجهیز و تهیه مواد اولیه بوده است تا بتوان از این طریق فراوریات صنایع دستی را افزایش داد.

15 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی قم فعالیت می نمایند

وی در ادامه بیان نمود: در کل کشور 327 رشته برای صنایع دستی تصویب شده است که بالغ بر 96 رشته با تنوع و تکثر در استان قم در حال اجرا است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به اولویت های صنایع دستی قم اشاره نمود و گفت: فراوری مبلمان و صنایع چوبی، انگشتر سازی، سنگ های قیمتی، رومیزی های سنتی و سفال و سرامیک از جمله اولویت های صنایع دستی استان قم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 80 میلیون تومان اعتبار برای آموزش و راه اندازی یک سری از مراکز آموزشی در بخش های مختلف استان هزینه شده است.

نصر اصفهانی همچنین به فعالیت 15 هزار هنرمند صنایع دستی در استان قم اشاره نمود و بیان داشت: در سال گذشته 460 نفر از هنرمندان این بخش در استان بیمه شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 173

به "15 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی قم فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی قم فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید