11 کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید

به گزارش بیست آمار، مردم لائوس دارای فرهنگی بسیار روشن فکرانه و پذیرای ایده های نو و جدید هستند. آن ها با افرادی که طرز تفکر و احساسات متفاوتی هستند، مسئله ای ندارند. شعار جالب مردم لائوس این است: زندگی کن و اجازه بده تا زندگی نمایند. با وجود تمام این سادگی مردم لائوس، کارهایی هست که شما برای حفظ امنیت خود و احترام به افراد محلی هرگز نباید در مکان های عمومی این کشور انجام بدهید. در ادامه لیستی از فعالیت هایی ممنوعه در لائوس را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

11 کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید

هرگز یک راهب را لمس نکنید

لمس کردن یک راهب و یا حتی یک فرد تازه وارد به یک فرقه مذهبی یک عمل ناشایست به حساب می آید و اگر شما زن باشید این عمل کاملا تابو است. بانوان باید کاملا مراقب باشند تا حتی در خیابان، معابد و یا حتی هنگام استفاده از یک تاکسی مشترک، حتی ردای یک راهب را لمس ننمایند. بانوان نباید مستقیما وسیله ای را به یک راهب بدهند، باید آن را به یک مرد داده تا او آن وسیله را به دست راهب برساند. تنها استثنا هنگام دادن صدقه صبحگاهی است، که می توانند پول یا غذای صدقه را در کاسه راهب بگذارند.

بدون راهنما به گشت و گذار نروید

با وجود اینکه لائوس در مقایسه با کشورهای همسایه اش بسیار امن است، اما خطرات مخصوص به خود را دارد. 260 میلیون بمب خوشه ای در بین سال های 1937 تا 1964 بر روی لائوس انداخته شده است، که تعداد زیادی از آن ها هنوز خنثی نشده اند و قسمت های جنگلی و روستایی این کشور را آلود نموده اند. این بمب ها هر ساله باعث کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر می شوند. اگر قصد پیاده روی دارید حتما در جهت بمانید و چه بهتر که از یک راهنما که با زمین های اطراف و زبان محلی منطقه آشنایی دارد یاری بگیرید تا با خیالی آسوده از طبیعت این کشور زیبا لذت ببرید.

به هیچ وجه با پلیس بحث نکنید

اگر به هر دلیلی پلیس جلوی شما را گرفت، بحث کردن و رفتن به اداره پلیس اصلا توصیه نمی گردد. پلیس هایی که درآمد کمی دارند به دنبال این هستند تا جهانگرد ها را به منبع درآمد دومی برای خود تبدیل نمایند، تنها کافی است که رشوه کوچکی به آن ها بدهید و به راهتان ادامه دهید. بحث کردن درباره این که تعداد زیادی از افراد محلی را درحال انجام همان کاری که شما را برای آن جریمه نموده اند دیده اید هیچ فایده ای نخواهد داشت. سیستم قانون در این کشور با تمام کشورهای دیگر تفاوت دارد، بهترین کار این است که از دستورات پلیس پیروی کنید.

هنگام ورود به خانه ها و معابد کفش های خود را دربیاورید

در بسیاری از کشور های جنوب آسیا، کفش ها به خارج از خانه تعلق دارند و برای داخل خانه کفشی مخصوص یا پای برهنه ترجیح داده می گردد. در لائوس این خط فکری علاوه بر خانه ها و معابد در برخی مغازه ها و رستوران ها نیز انجام می گردد. هنگامی که شک داشتید که آیا باید کفش هایتان را دربیاورید یا نه، فقط کافی است تا همان کاری را بکنید که دیگران انجام می دهند. ممکن است که میزبانتان به شما بگوید که لازم نیست که کفش هایتان را دربیاورید، اما اگر خودش کفشی به پا نداشت، مودبانه است که شما نیز کفش هایتان را دربیاورید. مردم لائوس، مردمی تعارفی هستند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 253

به "11 کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید