تور ارزان اروپا: یکی از بزرگترین مجموعه سکه های رومی اروپا در اعماق دریا کشف شد

به گزارش بیست آمار، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، یکی از بزرگترین مجموعه سکه های رومی اروپا در اعماق دریا کشف شد.

تور ارزان اروپا: یکی از بزرگترین مجموعه سکه های رومی اروپا در اعماق دریا کشف شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دو غواص آماتور زمانی که مشغول شنا در آبهای اطراف خاوه آ واقع در اسپانیا بودند، پیروز شدند هشت سکه رومی را در اعماق دریا کشف نمایند. با بازگشت باستان شناسان به محل کشف این سکه ها 45 سکه دیگر هم کشف شد.

محققان با آنالیز این سکه ها که سالم به جای مانده اند، دریافتند قدمت این سکه ها به اواخر قرن چهارم تا اوایل قرن پنجم میلادی باز می شود.

این سکه ها به حدی سالم به جای مانده اند که نقش هایی که بر روی آنها وجود دارند هنوز قابل تشخیص هستند. در نتیجه کارشناسان دریافتند این سکه ها به دوران حکومت امپراتوران رومی تعلق دارند.

سه مورد از این سکه ها به دوران والنتینیان یکم، هفت مورد به دوران والنتینیان دوم، 15 مورد به دوران تئودئوس یکم، 17 مورد به دوران آرکادیوس و 10 مورد به دوران هونوریوس تعلق دارد. دوران دقیق یکی از سکه ها معین نیست.

جیم مولینا ویدال، استاد تاریخ باستان دانشگاه آلیکانته و سرپرست گروه باستان شناسان دریا می گوید این سکه ها یکی از بزرگترین مجموعه سکه های طلای رومی محسوب می شوند که تا به امروز در اروپا کشف شده اند.

گمان می رود این سکه ها به وسیله یک فرد ثروتمند برای جلوگیری از غارت و سرقت پنهان شده بودند.

این سکه ها پس از اینکه بازسازی شدند، در موزه ای واقع در خاوه آ به نمایش گذاشته می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1237

به "تور ارزان اروپا: یکی از بزرگترین مجموعه سکه های رومی اروپا در اعماق دریا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: یکی از بزرگترین مجموعه سکه های رومی اروپا در اعماق دریا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید