یونان جزایر خالی از سکنه خود را می فروشد

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی از تصمیمات دولت یونان برای فروش بعضی جزایر خالی از سکنه خود به منظور پرداخت بدهی های بالایش اطلاع داد.

یونان جزایر خالی از سکنه خود را می فروشد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد، یونان برای اینکه بدهی های میلیاردی خود را رفع کند می خواهد حدود 150 مورد از 598 جزیره تحت مالکیت دولت را به بخش خصوصی واگذار کند. این به مفهوم این است که دولت این جزایر را فروخته و یا به صورت 99 ساله اجاره می دهد.

نشریه بیلد در اوایل بحران یونان در ماه مارس 2010 به دولت آتن پیشنهاد فروش جزایرش را داد که با اعتراضات شدیدی از طرف آتن روبرو شد.

دولت یونان در ماه جولای با کشورهای منطقه یورو روی یک صندوق خصوصی 50 میلیارد یورویی به توافق رسید و قرار شد اموال دولتی (شرکت ها و املاک و مستغلات) به منظور جمع آوری پول در خزانه دولت و حل و فصل مسئله بدهی ها فروخته گردد.

حالا نشریه بیلد لیست حدود پنجاه مورد از جزایر خالی از سکنه یونان را که به فروش گذاشته شده تا این صندوق خصوصی توافق شده پر گردد را ارائه داده است.

برای اینکه این جزایر خالی از سکنه برای خریداران جذاب شوند دولت آتن می خواهد قوانین محیط زیست و ساخت و ساز را در این جزایر به شدت تسهیل نموده تا مجوز ساخت و ساز و پروانه برای ساخت هتل ها اسکله و سرمایه گذاری در این جزایر راحت تر گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 331

به "یونان جزایر خالی از سکنه خود را می فروشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "یونان جزایر خالی از سکنه خود را می فروشد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان جزایر خالی از سکنه خود را می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید