گرافیک GeForce RTX 3090 احتمالا به 12 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز خواهد شد!

به گزارش بیست آمار، طبق آخرین شنیده ها، به نظر می رسد گرافیک انویدیا GeForce RTX 3090 که با نام GA102 شناخته می گردد قرار است با 12 گیگابایت حافظه داخلی با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه و 4992 هسته پردازشی CUDA روانه بازار گردد!

گرافیک GeForce RTX 3090 احتمالا به 12 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز خواهد شد!

در حال حاضر این خبر باید به عنوان یک شایعه بسیار محتمل در نظر گرفته گردد چون تنها این وب سایت نیست که به این نکته اشاره نموده و در جاهای دیگر نیز در خصوص آن شنیدیم. دلیل آن هم این است که شخصی با نام کاربری @kopite7kimi در توییتر این خبر را منتشر نموده. او یکی از مورد اعتمادترین منبع هایی است که در خصوص محصولات انویدیا افشاگری می نماید و لذا احتمالا حرف های او در این رابطه نیز درست از آب در خواهد آمد!

در کنار دیگر شایعات اخیر در خصوص معماری Ampere، این شخص ادعا کرد انویدیا در حال طراحی یک گرافیک با نام رمز GA 102 بوده که RTX 3090 نام دارد و قرار است در بین گرافیک های آینده انویدیا شاهد رونمایی از آن باشیم! RTX 3090 یک گرافیک بسیار قدرتمند است که احتمالا از 4992 هسته پردازشی CUDA بهره می برد. (این مقدار کمتر از چیزی است که قبلا اعلام شده). این گرافیک از 39 خوشه پردازش بافت (Texture Processing Clusters) بهره می برند که سه تا بیشتر از تعداد بکار رفته در پیکربندی TU102 از نسل قبل است!

با خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت، بازی های روز را با بهترین کیفیت تجربه کنید!

علاوه بر @kopite7kimi، کاربر دیگری تحت عنوان @Ragdoll-Kitties نیز از گرافیک جدید یاد نموده و آن را THE ULTIMATE GEFORCE نامیده که یعنی قدرتمندترین گرافیک Geforce! او هم بیان کرد 12 گیگابایت رم GDDR6 با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه، بخشی از معینات گرافیک RTX 3090 هستند. همچنین در خبرهای دیگر و این خبر هم گفته شده که محصول جدید در ماه آگوست یا دیرتر معرفی می شوند و این با خبرهای قبلی که گفته می شد این محصول در فصل سوم و چهارم 2020 راهی بازار می شوند مطابقت دارد!

گفته می گردد سری Ampere قرار است مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری باشد و لذا معین نیست باید انتظار چه تغییراتی در سطح عملکرد این گرافیک ها به نسبت نسل قبل داشته باشیم اما اگر حقیقت داشته باشد، به نظر می رسد AMD در این بخش رجحان محسوسی به نسبت محصولات انویدیا خواهد داشت. حال باز هم باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد چون معمولا روی کاغذ AMD معینات مشابهی دارد ولی در عمل انویدیا همواره پیروز است!

مقایسه گرافیک RTX 2060 با رادئون RX 5600 XT؛ نبرد میان رده ها در 32 بازی مختلف!

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 302

به "گرافیک GeForce RTX 3090 احتمالا به 12 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز خواهد شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیک GeForce RTX 3090 احتمالا به 12 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز خواهد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید