کاهش 26 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 26 درصدی بارش ها در سطح استان نسبت به میانگین بلندمدت اطلاع داد.

کاهش 26 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش ها از ابتدای سال زراعی 99 تا به امروز 371 میلی متر بوده است، این در حالی است که این بارش ها باید حدود 500 میلی متر باشد.

وی اضافه کرد: میانگین بارش ها نسبت به دوره مشابه سال 98-99 حدود 10 درصد کاهش داشته است، به صورتی که از اوایل اسفندماه سال گذشته ارتفاع برف در کوهرنگ تقریبا به صفر رسیده است، در صورتی که میانگین ارتفاع برف باید 32 سانتی متر باشد.

چراغپور ادامه داد: بارش ها در سطح استان از ابتدای سال زراعی گذشته تا به امروز نسبت به میانگین بلندمدت حدود 26 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این کاهش بلندمدت در شهرستان های استان به ترتیب شهرکرد 34 درصد، بروجن 32 درصد، کوهرنگ 33 درصد، لردگان 9 درصد، سامان 38 درصد، اردل 30 درصد و فارسان با 35 درصد بوده است.

وی درخصوص جبران بارش ها توضیح داد: امیدی به جبران بارش ها نداریم، با توجه به اینکه در حال گذار به گرما هستیم، نقشه های هواشناسی ورود یک سیستم بارشی ضعیف را برای آدینه و شنبه هفته آینده نشان می دهند.

چراغپور با بیان اینکه دمای هوای استان طی روزهای اخیر در شب ها و صبح ها کاهش داشته است، گفت: خطر سرمازدگی باغات تا سه شنبه ادامه دارد و به منظور جلوگیری از سرمازدگی کشاورزان باید توصیه های لازم را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 989

به "کاهش 26 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 26 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید