پژو 207 شش دنده دستی نو آنالیز شد، سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

به گزارش بیست آمار، پژو 207 شش دنده دستی نو در گرمای شدید اهواز تحت یک تست پر فشار نهاده شد. این خودرو به پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته دستی نو مجهز است. عملکرد این خودرو چگونه است و چه تفاوتی با نسخه های قبلی دارد؟

پژو 207 شش دنده دستی نو آنالیز شد، سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: ایران خودرو برای اولین بار قرار است که پژو 207 را با گیربکس شش سرعته دستی، پیشرانه TU5 پلاس و سقف پانوراما به بازار عرضه کند.

فیلم کامل تست پژو 207 شش سرعته دستی زیر فشار شدید را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

فرصتی پیش آمد تا تیم خبرنگاران پژو 207 شش دنده دستی نو را در گرمای شدید اهواز و تحت فشار بالا آنالیز کند. مشخصات فنی این خودرو برای وزن 1096 کیلوگرمی آن کافی به نظر می رسد. اما عملکرد میدانی خودرو چگونه است؟

ویدیوی کامل اولین تجربه رانندگی با ریرا؛ تست و آنالیز این خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
شتاب خوب

پژو 207 شش دنده دستی نو از پیشرانه TU5 پلاس به قدرت 113 اسب بخار و 146 نیوتون متر گشتاور استفاده می نماید. تنها گیربکس شش سرعته دستی حال حاضر ایران خودرو نیز وظیفه انتقال توان پیشرانه به چرخ های جلو را دارد. ایران خودرو در این محصول از تجهیزات EMS (کامپیوتر، سنسورها و…) نوی با برند یک شرکت چینی به نام AECS استفاده نموده است. نرم افزار ECU این خودرو نیز متعلق به همین شرکت چینی است.

با این پیش فرض پشت فرمان خودرو قرار می گیریم و با دنده یک حرکت را آغاز می کنیم. تاخیر آغاز حرکت خودرو قابل قبول است و خودرو تا دور 6000 RPM به شما اجازه دور گرفتن می دهد. دنده یک خودرو تا 50 کیلومتر سرعت می گیرد و دنده با حالتی نرم تر، روان تر و بی صدا تر نسبت به گیربکس پنج سرعته، تعویض می گردد. دنده دو خودرو نیز تا 90 کیلومتر سرعت می گیرد. شتاب گیری خودرو واقعا مناسب و حتی غافلگیر نماینده است. تعویض دنده ها نیز به نرمی انجام می شوند. خودرو حتی در گرمای حدود 50 درجه سانتی گراد و محدود شدن توان به وسیله ECU (جهت حفظ ایمنی قوای محرکه)، به راحتی به سرعت 170 کیلومتر بر ساعت می رسد!

اما آیا خودرو در این سرعت قابل کنترل هم هست؟

تیگارد ایکس 35 رقیب ام وی ام ایکس 55 چگونه خودرویی است؟ پاسخ این پرسش را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
هندلینگ ترسناک!

هر چند شتاب و کشش پژو 207 شش دنده دستی نو راضی نماینده است، اما خودرو هنگام مانورهای ناگهانی در سرعت های بالای 60 کیلومتر اصلا پایدار نیست و عقب آن به راحتی در می رود.

از طرف دیگر هنگام یک ترمز ناگهانی در سرعت حدود 170 کیلومتر بر ساعت، خودرو تا مرز واژگونی پیش رفت و حس وحشتناکی را به سرنشینان منتقل کرد.

البته گفتنی است خودرو تحت آنالیز به سیستم ESC (کنترل پایداری) مجهز نبود. مسلما خودرو با تجهیز به سامانه ESC، در مانورهای ناگهانی پایداری خیلی بهتری دارد. اما پلت فرم قدیمی خودرو باعث می گردد سرنشینان خودرو همچنان استرس زیادی را در این شرایط تجربه نمایند.

به هر حال وجود سامانه کنترل پایداری برای این خودرو کاملا ضروری به نظر می رسید. این مورد بر اساس استانداردهای 85 گانه نو در نسخه های تحویلی به مشتریان، لحاظ می گردد.

فرمان برقی نا هماهنگ

هر چه قدر که عملکرد فرمان برقی پژو 207 شش دنده دستی در مسیرها شهری و سرعت های زیر 90 کیلومتر مناسب است، در سرعت های بالاتر اما عملکرد آن بیش از حد نرم و حتی خطرناک است. فرمان خودرو در سرعت های بالا بیش از حد نرم است و با اشاره ای کوچک، باعث بازی کردن و انحراف خودرو می گردد. به نظر می رسد عملکرد فرمان برقی خودرو در سرعت های بالای 90 کیلومتر بر ساعت باید کمی سفت تر باشد. البته این خودرو در حال گذراندن بعضی از آزمایش ها بود و احتمالا این مشکل در نسخه های تحویلی به مشتریان بر طرف خواهد شد.

تعلیق خشک

باوجود کشش بهتر خودرو نسبت به نسخه های قبلی پژو 207 شش دنده دستی، اما این خودرو همچنان سواری خشک و همراه با کوبشی دارد. دلیل این موضوع استفاده از سیستم تعلیق قدیمی میل پیچشی در قسمت عقب و همینطور فنربندی ذاتا خشک این خودرو است.

فقط مناسب شهر

با وجود بهبود عملکرد قوای فنی پژو 207 شش دنده دستی و شتاب و کشش بهتر، اما این خودرو تنها مناسب ترددهای داخل شهر است. این خودرو در جاده های شهر اهواز تست شد و جالب است بدانید در این جاده ها هر چه قدر هم منتظر بمانید، هیچ کدام از نسخه های پژو 206 و 207 یا پراید را نخواهید دید! چرا که تجربه راندن در دمای بالا و در مسافت های طولانی به ساکنان این شهر ثابت نموده است که خودروهای هاچ بک گزینه های مناسبی برای آنان نیستند.

پژو 207 شش دنده دستی با قوای محرکه و برنامه نویسی نو و نصب سامانه کنترل پایداری، اکنون یک گزینه مناسب برای سفرهای داخل شهری است. استفاده از این خودرو در جاده و سفرهای طولانی همچنان خسته نماینده است.

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

منبع: بیت ران
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1714

به "پژو 207 شش دنده دستی نو آنالیز شد، سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 شش دنده دستی نو آنالیز شد، سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید