پورتو در انتظار درخشش آقای گل ایرانی، تور تورین به لرزه درمی آید؟

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران، بازی های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو ملاقات بین تیم های فوتبال یوونتوس - پورتو پرتغال و دورتموند آلمان - سویا اسپانیا شروع می گردد.

پورتو در انتظار درخشش آقای گل ایرانی، تور تورین به لرزه درمی آید؟

ملاقاتهای امشب فوتبال اروپا نه تنها برای علاقمندان فوتبال در سراسر دنیا جذاب است بلکه به واسطه حضور مهدی طارمی در خط حمله پورتو پرتغال از اهمیت بالایی برای ایرانی ها برخوردار است.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که در جریان پیروزی دو بر یک پورتو در ملاقات رفت مقابل یوونتوس توانست گل نخست پرتغالی ها را به ثمر برساند در کانون توجهات رسانه های ایتالیایی قرار گرفته است.

طارمی که در نشست خبری قبل از بازی امشب به همراه سرجیو کونسیسائو شرکت کرد از انگیزه بالای خود و هم تیمی هایش برای شکست غول ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا گفت تا طرفداران پورتو را امیدوار به صعود تیمشان به مرحله بعدی بازی ها کند.

یوونتوس و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا 5 مرتبه به مصاف هم رفته اند که یوونتوس برنده سه ملاقات و پورتو هم یک بار به سه امتیاز رسیده اند. یک بازی نیز به تساوی رسیده است. در حقیقت بانوی پیر ایتالیا نخستین شکست خود مقابل پورتو را در ملاقات رفت این دور از رقابت ها تجربه کرد.

البته یووه در مجموع تقابل های خود با پرتغالی ها 10 برد از 18 بازی در کارنامه خود ثبت نموده است.

نبرد بین تیم هایی که تا به امروز دو بار به قهرمانی این مسابقات رسیده اند. شاگردان آندره پیرلو آخرین بار در سال 1996 و پورتو نیز در سال 2004 به جام باشکوه فوتبال باشگاههای اروپا بوسه زدند.

بدون شک تجارب یووه در فینال این رقابت ها به مراتب بیشتر از پورتو پرتغال است. این تیم تا کنون 9 بار در فینال بوده که 7 مرتبه تن به شکست داده است تا لقب تیمی عاشق دومی را در دهه نود میلادی بین رسانه های دنیا به خود اختصاص دهد.

با این حال طارمی و هم تیمی هایش در پورتو می خواهند نخستین شکست یووه را در تورین در سال 2021 میلادی رقم بزنند تا شگفتی خود را تکمیل نموده و رویای طرفداران خود را برای نزدیک شدن به جام قهرمانی تحقق بخشند.

یوونتوس پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. بنتانکور مدافع این تیم نیز درگیر بیماری کرونا شده است تا نتواند امشب برای بانوی پیر بازی کند. دانیلو نیز به دلیل دریافت کارت زرد در ملاقات رفت از حضور در این بازی محروم شده است.

کونسیسائو نیز ایوان مارکانو و امبمبا را به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند در ترکیب پورتو قرار دهد.

شبی که می تواند با گلزنی احتمالی مهدی طارمی و شکست کریستیانو رونالدو همراه باشد تا پورتو غول کشتن را از لرزاندن تور دروازه تورین ایتالیا شروع کند.

در دیگر ملاقات این رقابت ها دورتموند میزبان سویا اسپانیا در استادیوم سیگنال ایدونا پارک آلمان است. ملاقات رفت دو تیم با پیروزی سه بر دو دورتموندی ها همراه بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 940

به "پورتو در انتظار درخشش آقای گل ایرانی، تور تورین به لرزه درمی آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورتو در انتظار درخشش آقای گل ایرانی، تور تورین به لرزه درمی آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید