پرفروش ترین خودرو اروپا تعیین شد؛ فولکس واگن گلف شکست را پذیرفت

به گزارش بیست آمار، در ماه جولای سال 2021 پرفروش ترین خودرو اروپا دیگر فولکس واگن گلف نبود. آمار فروش انواع خودرو در بازار اروپا را بخوانید.

پرفروش ترین خودرو اروپا تعیین شد؛ فولکس واگن گلف شکست را پذیرفت

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرنگاران - داچیا ساندرو با قیمت گذاری مناسب به پرفروش ترین خودروی اروپا تبدیل شد و فولکس واگن گلف پس از سال ها صدرنشینی، به رتبه دوم رسید.

هاچبک داچیا ساندرو پرفروش ترین خودروی اروپا در ماه جولای 2021 بود؛ چرا که خرید خودرو در تمام منطقه اروپا 24 درصد کاهش یافته و رشد چهارماهه فروش خودرو متوقف شده است.

بر اساس داده های JATO Dynamics، در ماه جولای 2020 فروش خودروهای نو در 26 بازار اروپایی 1.27 میلیون دستگاه بود؛ اما در امسال این تعداد به 967,830 دستگاه رسیده است.

برای اولین بار داچیا ساندرو از زمان عرضه در سال 2008، صندلی نخست پرفروش ترین خودروی اروپا را به خود اختصاص داد.

فولکس واگن گلف که معمولاً در رتبه اول جدول رده بندی قرار می گرفت، اکنون بر سکوی دوم ایستاده است و مقام سوم به تویوتا یاریس رسید.

در بیشتر بازارهای اروپایی شاهد کاهش خرید خودرو در جولای 2021 بودیم؛ چون همه گیری کرونا همچنان بر اعتماد مصرف کنندگان تأثیر می گذارد و کمبود جهانی تراشه منجر به ایجاد مشکلاتی در راستا دسترسی به بسیاری از مدل ها شده است.

تقاضا برای خرید خودرو در بازار فرانسه 35 درصد، در انگلستان و اسپانیا 30 درصد، در آلمان 25 درصد و در ایتالیا 19 درصد کاهش داشته است.

هیوندای و سوزوکی از جمله برندهایی بودند که در ماه جولای 2021، حجم بیشتری از محصولات خود را فروخته و به ترتیب، 5.5 و 4.7 درصد رشد تجربه نموده اند.

سایر برندهای مهم هم با کاهش فروش روبرو شده و رنو 54 درصد، فورد 46 درصد، نیسان 37 درصد و پژو 34 درصد و سیتروئن 31 درصد افت را تجربه نموده اند.

پرفروش ترین خودرو اروپا معین شد

فولکس واگن گلف جا ماند

فولکس واگن به اسم پرفروش ترین برند خودروساز اروپایی، با کاهش 19 درصدی تقاضا روبرو شده است.

داچیا با استفاده از محبوبیت ساندرو تنها 16 درصد کاهش تقاضا تجربه نموده و این کمتر از سایر خودروسازان فعال در اروپا است.

تحلیلگر JATO، فیلیپ مونوز، معتقد است نسل سوم ساندرو که سال گذشته معرفی گردید، با افزایش تقاضا روبرو و هاچبک مقرون به صرفه قیمت داچیا به پرفروش ترین خودروی اروپا در میان مشتریان خرد و خصوصی تبدیل شده است.

مونوز می گوید:

داچیا همچنان ساندرو را با قیمت مشابه نسل قبلی عرضه می نماید.

به گفته JATO Dynamics ، برترین نتایج پیش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را در جولای 2021 شاهد بودیم که بعد از ژوئن 2021، رتبه دوم از سهم فروش ماهانه بازار امسال را به خود اختصاص می دهند. در مجموع 160,646 دستگاه وسیله نقلیه برقی و پلاگین هیبریدی نام نویسی شده است و این رقم تقریباً 17 درصد از کل فروش خودرو در اروپا را شامل می گردد.

جدول فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در جولای 2021

مونوز می گوید:

مصرف کنندگان همچنان به شرایط فروش و محرک های مالیاتی مرتبط به خودروهای برقی که آن ها را از نظر قیمتی رقابتی تر می نماید، پاسخ مثبت می دهند.

فولکس واگن ID3 هاچبک پرفروش ترین خودروی تمام الکتریکی اروپا در ماه جولای بود و در عین حال، فورد کوگا به اسم پرفروش ترین خودروی پلاگین هیبریدی شناخته شد.

به گفته مونوز:

استقبال مصرف کنندگان از خودروهای برقی برای جبران کاهش شدید عرضه خودروهای دیزلی کافی نیست.

سهم ماهانه انواع خودورها

اکنون سهم ماهانه خودروهای دیزلی از بازار به 22 درصد رسیده است و این رقم در جولای 2019 و 2020، به ترتیب 32 و 30 درصد بود.

خودروهای بنزینی 59 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و این رقم در جولای 2020 و 2019، به ترتیب 60 و 63 درصد بود.

سهم فروش 17 درصدی خودروهای برقی نشان دهنده رشد 9 درصدی آن ها در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته و رشد 3 درصدی نسبت به جولای 2019 است.

فروش ماه جولای هنوز هم پایین تر از مدت مشابه قبل از همه گیری کرونا است.

در جولای 2020 حدود 1.27 میلیون دستگاه خودرو فروخته شد و این رقم در جولای 2019 حدود 1.32 میلیون دستگاه بود.

در 7 ماهه نخست امسال میلادی، خرید خودرو در اروپا 24 درصد رشد نموده و به 7.38 میلیون دستگاه رسیده است.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1197

به "پرفروش ترین خودرو اروپا تعیین شد؛ فولکس واگن گلف شکست را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین خودرو اروپا تعیین شد؛ فولکس واگن گلف شکست را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید