هنر عکاسی توانایی جلوگیری از تخریب زیست بوم را دارد

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب عکاسی زیر آب کتابی است برای مشتاقان دنیای زیرآب و همه عکاسان و غواصانی که به هنر عکاسی زیر آب علاقه دارند.

هنر عکاسی توانایی جلوگیری از تخریب زیست بوم را دارد

کتاب عکاسی زیر آب نوشته قاسم رستی خواه و با ویراستاری برومند شکری با 174 صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات مدید منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل تجربه چهل ساله نگارنده است.

قاسم رستی خواه متولد یکم اردیبهشت 1334، تحصیل کرده مدرسه عالی تلویزیون و سینما، فیلمبردار حرفه ای صدا و سیما و مدرس عکاسی و فیلمبرداری در دانشگاه فرهنگ و هنر و صدا و سیما است. این استاد دانشگاه که از پیشگامان هنر عکاسی دیجیتال زیر آب است کتابی را تحت همین نام اثر نویسنده آمریکائی لاری گیتس ترجمه کرده است.

دلایل بی شماری وجود دارد که چرا اقیانوس ها برای سلامت سیاره زمین حیاتی هستند، به ویژه به علت غنی بودن گونه های گیاهی که بیش از نیمی از اکسیژن دنیا را فراوری می نماید. با این وجود به علت دخالت ­های انسانی، سلامت آن ها به سرعت رو به وخامت است. وجود این زیست بوم در معرض تهدید جدی واقع شده است و مدت ها است که عکاسی توانایی تأثیرگذاری برای تغییر و بهتر شدن آن را دارد.

بخش اول کتاب عکاسی را مطرح کرده و در حدود 53 سر تیتر به بخش هایی از جمله هنر عکاسی، عکاسی در آب، استفاده از فبلش زیرآب، مقدار گیری نور، استفاده از لنزهای ماکرو و زاویه باز، تنظیم ایزو و بسیاری موارد پرداخته است.

بخش دوم غواصی را مورد بحث قرار داده و به مواردی از جمله، آشنایی با لوازم غواصی، آنالیز محیط غواصی، نور خورشید، اثرات نور در غواصی پرداخته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1694

به "هنر عکاسی توانایی جلوگیری از تخریب زیست بوم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر عکاسی توانایی جلوگیری از تخریب زیست بوم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید