نکات ضروری که قبل از سفر به ازمیر باید بدانید

به گزارش بیست آمار، سفر به ازمیر

در سال 2012، یکی از معروفترین وبلاگ های سفر و گردشگری که بسیار هم معتبر است، ازمیر را به عنوان دیده شده ترین شهر ترکیه معرفی کرد. اگر چه سومین شهر بزرگ این کشور است اما معمولا به دلیل وجود شهرهایی مثل استانبول و آنکارا، نادیده گرفته می شود با اینکه کمتر از آنها دیدنی نیست. البته اگر بخواهیم صادق باشیم، شاید ازمیر نتواند مثل استانبول محبوب همه باشد و سر زبان ها بیفتد و به اندازه آن مورد علاقه گردشگران. اما مکان هایی دارد که بازدید از آنها قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود. این مطلب از خبرنگاران، مختص معرفی ازمیر و دانستنی های مهم قبل از سفر به ازمیر است:

نکات ضروری که قبل از سفر به ازمیر باید بدانید

چطور به ازمیر برویم؟

مطمئنا رفت و آمد به ازمیر به عنوان یک شهر بزرگ، کار ساده ای است. روزانه پروازهای داخلی و بین المللی زیادی به فرودگاه مندرس ادنان ازمیر (Adnan Menderes airport) انجام می شود.

منطقه ها خرید ازمیر کدام ها هستند؟

ازمیر دارای 15 مرکز خرید است که از بین آنها، اپتیموم، کیپا پارک، فروم بورنوا و آگورا از همه معروف تر هستند. معمولا افراد محلی و توریست ها از منطقه تاریخی کمرالتی (Kemeralti) که محل فروش سوغاتی هم هست، خرید می کنند. بازار Kizlaragasi Han در آن، یکی دیگر از دیدنی های توریستی منطقه است.

زندگی شبانه و صرف غذا در بیرون از اقامتگاه

اگر از آن دسته افرادی هستید که شرکت در جمع های شادی را دوست دارید، منطقه ها Alsancak، Karsiyakka و Konak، به عنوان منطقه ها کنار دریایی که در آنها افراد زیادی برای گپ و گفتگو و شادی کنار هم جمع می شوند، معروفیت دارند.

بهترین جای ازمیر برای اقامت کجاست؟

مرکز شهر ازمیر: میدان کناک (Konak)، یکی از منطقه ها اصلی مرکز شهر است. برج دیدنی ساعت در این میدان واقع شده است و در نزدیکی مرکز خرید کمرالتی قرار گرفته است.

آلکاتی (Alacati): تا دهه 1920، یونانی ها در این قسمت اقامت می کردند و به دلیل موقعیت خوبی که برای موج سواری دارد، معروف است. در فصل تابستان، مدرسه های موج سواری این منطقه حسابی رونق می گیرند و در ماه آگوست، از جمعیت آن کم می شود چرا که یک محل تجمع فوق العاده برا دوستداران ورزش های آبی و موج سواری است.

چشمه (Cesme): با یک رانندگی کوتاه می توانید از آلکاتی به چشمه برسید، چشمه یک مکان معروف اقامتی برای ترک های بانفوذ و ثروتمند است و این موضوع را می توان به راحتی از قیمت هتل های آن فهمید. کلمه چشمه به معنی فواره است و به تعداد زیاد فواره های عثمانی که در آن است اشاره دارد.

فوکا (Foca): یکی دیگر از منطقه ها اقامتی که بیشتر افراد خوش نفوذ ترک در آن اقامت می کنند، فوکا است که دو منطقه قدیمی و نو را هم از هم جدا می کند. محل های اقامتی این مطقه هم اصلا ارزان نیستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1390

به "نکات ضروری که قبل از سفر به ازمیر باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری که قبل از سفر به ازمیر باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید