نقش جادوی رنگ و جادوی جذبه در صنعت توریسم

به گزارش بیست آمار، از رنگ و لعاب مسیرهای گردشگری بیشتر بدانید

چشم اندازهایی که مکان های مختلف از طریق رنگ به مسافران و گردشگران خود ارائه می نمایند جزو اولین چشم اندازهایی است که می تواند تصویر هر کشور یا شهری را در میان مردم کشورهای دیگر تداعی کند. بعضی از کشورها و شهرهای جهان به رنگ و لعاب خاصی خود شهره اند. کشورهایی هستند که لباس و نقش و نگارهای عمومی مردمانشان در فکر ما به عنوان نماد ملی و عمومی آن کشور نقش بسته است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید..

نقش جادوی رنگ و جادوی جذبه در صنعت توریسم

بعضی از کشورها هستند که جاذبه رنگ باغ های گل و محیط های طبیعی آن ها ما را محسور نموده و همواره در پی فرصتی برای بازدید از این جاذبه های بصری هستیم. باید دانست که رنگ¬های منحصر به فرد طبیعت در حین سفر توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید مخصوصا اگر پیرامونمان مملو باشد از رنگ دلخواهی که تاثیر بسیار خوبی بر فکر و روحیات ما بر جای می گذارد.

شاید بتوان گفت که در طول جهت سفر این رنگ ها هستند که بیشترین اثر را بر ما برجای می گذارند. به گونه ای که این رنگ بندی اگر شاد و مجذوب نماینده و دلپذیر باشد هیچ گاه از خاطرمان پاک نگردد. در ادامه به آنالیز بعضی از اثرات رنگ ها بر فکر و ضمیر انسان ها براساس رواشناسی رنگ می پردازیم البته با آنالیز بعضی از رویدادهای رنگی جهان که نقشی هم در گردشگری دارند.

جنگ خونین گوجه فرنگی و سرخی یک هیجان

هر ساله در ، ساعت 11 صبح آخرین چهارشنبه ماه آگوست ، بزرگ ترین جنگ گوجه ای جهان با نام لاتوماتینا (La Tomatina) در بانول اسپانیا آغاز می گردد و ده ها هزار نفر با 110 تن گوجه فرنگی رسیده و له شده به خیابان ها می فرایند و مدتی از آغاز فستیوال نمی گذرد که خیابان ها تبدیل به میدان جنگی تمام عیار می گردد. در حالی که همه غرق در گوجه فرنگی هستند سعی دارند که به بقیه گلوله گوجه ای بیشتری بزنند.

این جشنواره مملو است از شور و نشاط و یکی از پرهوادارترین فستیوال های جهانست. فستیوالی که در انتهایش تمام شهر و آدم هایش کاملا قرمز می شوند و با یک سرخوشی وصف ناپذیر آخرین چهارشنبه آگوست را به سرانجام می برند. اگر هوادار هیجان و رنگ قرمز هستید حتما سال بعد یک سری به فستیوال لاتوماتینا بزنید.

سفید سمبل آرامش و امنیت

در بسیاری از فرهنگ ها رنگ سفید، نماد صلح و آرامش است. حتی در کوران یک جنگ ممکن است یک پارچه سفید که از سوی جبهه مقابل بالا می رود نشانه ای از سرانجام یک درگیری خونین و مقدمه ای برای یک سازش باشد. رنگ سفید تقریبا در تمام فرهنگ های جهان این نقش را بازی می نماید.

از این نظر می توان به شهر سانتورینی اشاره نمود که با خانه های سفیدش که با آبی بیکران دریای اژه احاطه شده اند تبدیل به سمبل اتحاد در یونان گشته است.

این شهر سفید بسیار مورد توجه گردشگر هایی می باشد که می خواهند مدتی را در آرامش سپری نمایند و بعلاوه برای داشتن یک ماه عسل فراموش نشدنی، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

سانتورینی یونان، تپه ای است با خانه های سفید رو به دریا، گویی آرامش و صلح را می توان در این شهر دید. خانه های این شهر در ابتدا به منظور کم کردن اثر گرمای نور خورشید به رنگ سفید درآمدند اما از ابتدای سال 1974، بنا به دستور رسمی دولت، نمای سفید خانه ها تبدیل به سبک خاص این جزیره یونانی شد.

نارنجی رنگ غالب در سرزمین هند

هند هم یکی از همان کشورهایی است که رنگ های غالب آن سرزمین براساس تصاویر دریافتی ما فکر مان را پر نموده است. این کشور که از آن به عنوان سرزمینه هفتاد دو ملت یاد می گردد، در عین حال سرزمین رنگ های فراوان و تکثر رنگ هم به شمار می رود. یکی از رنگ های غالب در تصاویر فکری ما در مورد هند رنگ نارنجی است.

دستفروش های هندی در بازار گل مالیگ کات واقع در زیر پل هواره در کلکته، رشته های گل همواره بهار را به فروش می رسانند.

رنگ نارنجی گل های همواره در هند، علامت خورشید است و زمانی هم برای عبادت ویشنو و همسرش لاکشامی استفاده می شدند. فراوانی این گل در مراسم عروسی، فروغ و سعادت زندگی زوج ها را افزایش می دهد.

رنگین کمانی از رنگ های شاد در کشور هلند

کشور اروپایی هلند یکی از آن سرزمین هایی است که ما آن را با رنگ هایش می شناسیم. رنگ هایی که برگرفته از دشت ها ومزارع مملو از گل این کشور است. به گونه ای که همه سال با فرارسیدن ماه های آوریل و می، دشت های هلند مملو از گل های رنگارنگ می شوند.

پالمر، روانشناس رنگ ها در باره اهمیت و نقش رنگ ها شرح می دهد: هرقدر رنگ با تجربه های مثبت فرد، بیشتر در ارتباط باشد، آن فرد به سمت آن رنگ بیشتر متمایل می گردد. بنابر این باید با استفاده از گفته های پالمر اشاره نمود که اگر هر کدام از ما به رنگ خاصی علاقه داریم و بیشتر به سمت آن گرایش داریم ناشی از همین تجربه های شخصی است که ممکن در یکی از بخش های زندگی ما از جمله در زمان کودکی شکل گرفته باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1463

به "نقش جادوی رنگ و جادوی جذبه در صنعت توریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش جادوی رنگ و جادوی جذبه در صنعت توریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید