مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواهان میزبانی جام جهانی 2026 شدند

به گزارش بیست آمار، سه کشور مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواهان میزبانی جام جهانی 2026 شدند.

مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواهان میزبانی جام جهانی 2026 شدند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی اسپورت، بعد از آنکه فدراسیون فوتبال آمریکا از اعلام تاریخی یک خبر در روز دوشنبه اطلاع داد، خبر اعلام آمادگی برای میزبانی مشترک این رقابت ها در سال 2026 اعلام شد.

آخرین باری که جام جهانی در قاره آمریکای شمالی برگزار گردید به سال 1994 باز می گردد که آمریکا میزبانی این رقابت ها را بر عهده داشت، اینبار آمریکایی ها در کنار کانادا و مکزیک برای میزبانی مشترک جام جهانی اعلام آمادگی کردند. کانادا هیچ وقت میزبان جام جهانی نبوده است ولی کشور مکزیک تا به امروز دو بار میزبان جام جهانی بوده است و توانسته در سالهای 1970 و 1986 میزبانی جام جهانی را برعهده داشته باشند.

جام جهانی 2026 برای اولین بار با حضور 48 تیم برگزار می گردد که به این ترتیب 80 بازی در این دوره از رقابت ها برگزار خواهد شد. بر طبق برنامه ریزی های انجام شده آمریکا قرار است 60 ملاقات از 80 ملاقات را میزبانی کند و دو کشور باقی مانده نیز هرکدام 10 ملاقات را میزبانی خواهند کرد.

همچنین کشورهای انگلیس، قزاقستان، کلمبیا، ترکیه به همراه آذربایجان (مشترک) و استرالیا به همراهی نیوزیلند (مشترک) نیز خواهان میزبانی این دوره از رقابت ها شدند و برنامه های خود را برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبال به فیفا ارائه خواهند داد.

جام جهانی 2026 برای اولین بار در تاریخ با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد.

میزبان جام جهانی 2026 در تاریخ ماه می 2020 اعلام خواهد شد. کشورهای خواهان میزبانی جام جهانی تا آن تاریخ فرصت دارند با بهبود شرایط خود، برنامه های خود را ارائه نمایند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 262

به "مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواهان میزبانی جام جهانی 2026 شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواهان میزبانی جام جهانی 2026 شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید