موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع اومیکرون

به گزارش بیست آمار، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که برای جلوگیری از ورود کشور به پیک ششم کرونا و توسعه سویه امیکرون باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری صورت گرفته و پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع اومیکرون

به گزارش ایسنا، ملک فاضلی با اشاره به ورود سویه امیکرون در کشور گفت: تقریبا دو سال از پاندمی کرونا در کشور ما می گذرد. در این دوران با پیک و افول بیماری روبرو بودیم. این امر بدیهی است که در بیماری های ویروسی پیشگیری و بعلاوه واکسیناسیون اصل اول است.

وی اضافه نمود: با واکسیناسیون اجرا شده کشور توانست از ورود به پیک کرونا در آذر ماه جلوگیری کند. البته همچنان پوشش واکسیناسیون به حد مطلوب نرسیده، باید بالای 70 درصد جامعه به مقدار دو دُز و برای افراد آسیب پذیر به مقدار سه دُز واکسن کرونا تزریق گردد تا ایمنی مطمئن با آرامش بیشتری به وجود آید. البته واکسیناسیون تنها کافی نیست، باید پروتکل های بهداشتی به خصوص فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شرایط کشور های اروپایی از نظر شیوع امیکرون، گفت: در حال حاضر کشورمان از نظر رنگ بندی کرونا در حالت آبی است. این شرایط را اروپایی ها داشتند، اما اکنون با امیکرون روبرو و دچار مشکل شدند. پس ما باید قبل از شیوع گسترده امیکرون در کشور با هشیاری کامل و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص فاصله گذاری و ماسک زدن از تجمعات بی مورد جلوگیری نموده تا اجازه ورود پیک بعدی داده نگردد. در این بین سرعت در واکسیناسیون نیز اهمیت بسیاری دارد.

فاضلی شرح داد: امیکرون نوع جدیدی از ویروس کروناست که درباره مقدار بیماری زایی آن بحث های گوناگونی وجود دارد. بعضی معتقدند شدت بیماری در امیکرون تفاوتی نمی کند، اما توسعه آن زیاد است. مهم آن است که ما واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهیم، چون این موثرترین راه برای جلوگیری به ورود به پیک ششم است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1476

به "موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید