قبل از خوردن این غذاهای دریایی، پرتغال را ترک نکنید!

به گزارش بیست آمار، غذاهای دریایی پرتغال

در رژیم غذایی خود ویتامین دریایی کم دارید؟! سفر به پرتغال در کوتاه ترین زمان این مشکل شما را حل می کند! غذاهای این سرزمین تاثیر زیادی از اقیانوس اطلس گرفته و رستوران های دریایی زیادی هستند که ماهی ها را مستقیم از دریا به سر میز شما می آورند! به غیر از رستوران ها، بازارهای ماهی پرتغال هم معروفند و با قیمت های ارزان هر کسی را وسوسه می کنند تا چند کیلو ماهی بخرد و پخت ماهی را در خانه امتحان کند. می خواهیم تعدادی از غذاهای دریای پرتغال را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

قبل از خوردن این غذاهای دریایی، پرتغال را ترک نکنید!

غذای دریایی کاتاپلانا | Cataplana de Marisco

به منطقه الگاوره خوش آمدید! این منطقه که در جنوبی ترین بخش پرتغال واقع شده است یک غذای دریایی سنتی و خوشمزه دارد که قرن ها قبل در دهه 700 میلادی از طریق موروها اختراع شده است. این غذا یک قلق خاص دارد و باید حتما در قابلمه های مخصوص مسی به نام کاتاپلانا پخته شود تا حسابی جا بیفتد و خوشمزه شود. برای درست کردن این غذا از نرم تنان حلزونی مثل صدف، صدف باریک دریایی و میگو به همراه فلفل، سیر، پیاز و گاهی سوسیس های پرتغالی استفاده می شود.

حتی قابلمه ای که این غذا در آن درست می شود هم شبیه صدف دریایی است! درپوش این قابلمه کاملا قفل می شود تا حرارت به طور مساوی در همه قسمت های غذا پخش شود. حتما در سفر به الگاوره این غذا را امتحان کنید چون طعم و مزه باورنکردنی دارد البته می توانید این غذا را در رستوران های ساحلی هم پیدا کنید.

ماهی ساردین و سیب زمینی | Sardinhas Assadas

در جریان فستیوال های ماه ژوئن (خرداد) ماهی ساردین به غذای محبوب شهرهای پورتو، لیسبون و دهکده های ساحلی تبدیل می شود اما در فصل های بهار تا پاییز بوی وسوسه انگیز این ماهی در بیشتر زمان ها خیابان های شهر را پر می کند. متداول ترین روش پخت این ماهی، کباب کردن آن روی آتش و خوردن آن به همراه سیب زمینی، سبزیجات کبابی و یا سالاد ساده است. البته گاهی این ماهی را به شکل تن در می آوردند و یا آن را به همراه انواع و اقسام سس ها می خوردند. با وجود طعم دهنده های خوشمزه ای که در این ماهی به کار می رود با سفارش این غذا یکی از لذیذ ترین غذاهای دریایی عمرتان را می خورید.

ماهی دورادای کبابی | Dourada Grelhada

در رسوران های پرتغال ماهی های ساردین و باکالهو (bacalhau) پای ثابت منوی غذای دریایی اند اما در کنار این ها ماهی دورادا (dourada) هم طرفداران خاص خودش را دارد. این ماهی به طور درسته با مقداری کمی نمک دریایی کباب می شود و با سیب زنی و یا سالاد و برنج سرو می شود. یک توضیحی هم بدهیم برای کسانی که با ماهی دورادا آشنایی ندارند؛ این ماهی سفید طعم ملایمی دارد و گزینه ای عالی برای کسانی است که دوست دارند برای اولین بار طعم غذاهای دریایی پرتغال را بچشند.

بشقاب غذاهای دریایی تازه | Fresh Marisco Platter

وقتی در منو، غذایی هست که می توانید با سفارش آن چندین غذای دریایی را در کنار هم امتحان کنید چرا آن ها را به تنهایی سفارش دهید؟! اگر عاشق غذاهای دریایی هستید حتما این گزینه را امتحان کنید چون با سفارش آن میگو، صدف دریایی و انواع و اقسام ماهی ها را در کنار سبزیجات خوشمزه می خورید. این غذا آنقدر پر و پیمان و زیاد است که بعد از خوردن آن احتمالا تا چند روز گرسنه نمی شوید!

کالدیرادا | Caldeirada

یک خورش ماهی که برای درست کردن آن انواع ماهی با سیب زمینی، پیاز، فلفل، گوجه و ادویه درست می شود. ماهی هایی که در این خورش به کار می رود از شهری به شهر دیگر بسته به ماهی های متداول هر منطقه فرق می کند. این غذا شباهت زیادی به تعدادی از خورش های ماهی اسپانیایی، بلژیکی و ایتالیایی دارد.

ماهی باکالها | Bacalhau

باکالها همان ماهی روغن است و این طور که می گویند پرتغالی ها برای درست کردن این ماهی حداقل 365 دستور پخت دارند! البته خیلی ها هم تعداد آن ها را 1000 تا می دانند. با این حال چیزی که مشخصه این است که این ماهی پای ثابت خیلی از غذاهای پرتغالی است و طرفداران زیادی هم دارد. یکی از دستورالعمل ای محبوب برای درست کردن این ماهی پخت آن به همراه تخم مرغ و سیب زمینی است.

کروکت میگو | Rissóis de Camarão

این غذای لقمه ای و سرخ شده از خوشمزه ترین غذاهای دریایی است که امروز پای خود را به خیلی از رستوران های پرتغال باز کرده است. شاید دلتان می خواهد غذاهای دریایی را امتحان کنید ولی از طعم ماهی چندان خوشتان نمی آید در این صورت به سراغ کروکت میگو بروید تا بیشتر از گذشته عاشق غذاهای دریایی شوید.

غذای Polvo à Lagareiro

پیدا کردن این غذای محبوب و ساده در رستوران های پرتغال و مخصوصا لیسبون اصلا کار سختی نیست. برای درست کردن این غذا یک هشت پا را می پزند، کمی روی آن روغن زیتون می ریزند و آن را همراه با سیب زمینی و گشنیز سرو می کنند. این غذا با ادویه هایی مثل پودر سیر مزه و طعم ملایمی پیدا می کند و می تواند هر کسی را غافلگیر کند، مخصوصا کسانی را که برای اولین بار آن را امتحان می کنند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1411

به "قبل از خوردن این غذاهای دریایی، پرتغال را ترک نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خوردن این غذاهای دریایی، پرتغال را ترک نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید