فرخوان هشتمین همایش بین المللی و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا منتشر شد

به گزارش بیست آمار، با رونمایی از اعلان های هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا در شهرستان خوی فراخوان این دو رویداد ملی و بین المللی منتشر شد.

فرخوان هشتمین همایش بین المللی و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا منتشر شد

با رونمایی از اعلان های هشتمین بین المللی شمس و مولانا و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا در شهرستان خوی فراخوان این دو رویداد ملی و بین المللی منتشر و در وب گاه های همایش و جشنواره به نشانیhttp://shamstabrizi.ir، http://conf-shams.ir و http://www.jashnvareh-shams.com قابل رویت است.

همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا همه ساله در شهرستان خوی به وسیله شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری خوی و کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دانشگاه های تبریز، ارومیه، اصفهان، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی به مناسبت 7 و 8 مهرماه روز های بزرگداشت شمس و مولانا در شهرستان خوی که آرامگاه شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی عارف بزرگ قرن هفتم هجری در آن قرار گرفته است برگزار می گردد.

کاظمی فرماندار شهرستان خوی در آئین رونمایی از اعلان های همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا گفت: اگر مولوی و شمس آموزه های دینی و عرفانی خود را در قالب شعر و تقریرات نمی گفتند دنیای نمی شدند. مولانا و شمس خداشناس و دانشوران هنرمندی هستند که امروز بشریت به آموزه های آن ها احتیاج دارد.

او گفت: برای معرفی فرهنگ عمیق و پر محتوای ایران اسلامی از رهگذر شمس و مولانا باید بیشتر کوشش کنیم و همه توانمان را برای ارتقای فرهنگ و هنر به کار بندیم.

سجاد چهره آراء رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: در امسال و سال آینده محور برنامه های بزرگداشت شمس و مولانا در سراسر دنیا و به تبع آن شهرستان خوی سالگرد ملاقات شمس و مولانا با عنوان ملاقات دو دریا خواهد بود که در این راستا تمامی برنامه های تدوین شده در خوی با هماهنگی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران ـ خواهد بود.

او گفت: در برنامه های همایش بین المللی که 7 و 8 مهر و جشنواره ملی موسیقی که 7 تا 9 آبان در شهرستان خوی برگزار می گردد هنرمندان، پژوهشگران و اساتید شهر های یاد شده نقش فعالی خواهند داشت.

نصراله پور شهردار خوی گفت: امسال با سیاست تفاهم و انسجام در صدد هستیم تا با برگزاری برنامه های شاخص فرهنگی و هنری، خوی را بیشتر معرفی کنیم.

فراخوان هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در 9 محور اصلی: صلح، مدارا و همزیستی مسالمتآمیز از دیدگاه شمس و مولانا، آزادی و آزادگی در دیدگاه شمس و مولانا، تحلیل مقالات شمس از دیدگاه های گوناگون زبانشناختی، ادبی، تاریخی، فرهنگی، جامعه شناختی و روان شناختی، منابع عرفانی، فکری و ذوقی شمس تبریزی، جایگاه و پژوهش های مرتبط با شمس تبریزی در کشور های مختلف دنیا، روایات گوناگون ملاقات شمس و مولانا در متون تاریخی، سفرنامه ها، تذکره ها و آثار مکتوب نزدیک به قرن هفتم، شمس و مولانا از نگاه یکدیگر، گرایش های تربیتی و روان شناختی در نظام فکری و تربیتی شمس و مولانا و نسخه پژوهی مقالات شمس. 7 و 8 مهرماه امسال و پنجمین جشنواره ملی موسیقی اصیل ایرانی با موضوع موسیقی سنتی و نواحی مختلف 7 تا 9 آبان ماه امسال در شهرستان خوی به وسیله موسسه تولیت شمس تبریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی برگزار خواهد شد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1493

به "فرخوان هشتمین همایش بین المللی و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرخوان هشتمین همایش بین المللی و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید