تور ارزان ویتنام: عکس های حیرت انگیز از ویتنام: قبیله های رو به نابودی

به گزارش بیست آمار، هنر عکاسی لذت وصف ناشدنی دارد که هر انسانی را مجذوب خود می نماید. لذت تماشا عکس های گرفته شده از خود عکاسی اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. با خبرنگاران همراه شوید تا یکی از مجموعه عکس های کم نظیر از قبایل ویتنام را شاهد باشید.

تور ارزان ویتنام: عکس های حیرت انگیز از ویتنام: قبیله های رو به نابودی

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

در ویتنام 54 قبیله بومی وجود دارد که ری آن (Rehahn) عکاس فرانسوی، تا به امروز از 40 قبیله عکاسی نموده است و در نظر دارد که در آینده نزدیک از 14 قبیله به جای مانده نیز عکاسی کند.

پرتره هایی که ری آن با موفقیت تهیه نموده، یک نگاه کوتاه به فرهنگ های در حال محو شدن مردمی است که با کوشش بسیار سعی می نمایند تا فرهنگ و سنت های خود را به عنوان میراث گذشتگانشان در جهانیی که به سرعت در حال تغییر است، حفظ نمایند.

در ادامه تعدادی از مجموعه عکس های خیره نماینده این عکاس فرانسوی از قبایل دور افتاده ویتنام را شاهد خواهید بود.

ری آن در طی 5 سال گذشته عکس های خود را ثبت نموده است.

اگرچه ری آن اصالتا فرانسوی است ولی در حال حاضر به همراه خانواده خود در شهر هاوای آن (Hoi An) در مرکز ویتنام زندگی می نماید.

او از این پروژه خود تنها عنوان مجموعه میراث گران بها یاد می نماید.

ری آن یادآور می گردد که عکاسی از قبیله ها کار بسیار دشواری است و بسیار زمان بر است. او پیش بینی می نماید که 2 سال یا بیشتر زمان نیاز خواهد داشت که عکاسی از 14 قبیله به جای مانده کشور ویتنام را که هنوز ندیده است، به اتمام برساند.

گاهی اوقات 2 روز طول می کشد که فقط دهکده یک قبیله را پیدا کند.

ری آن می گوید که اغلب اوقات دهکده ها در کوهستان ها گم شده اند و از آن ها هیچ اطلاعاتی به زبان های انگلیسی و ویتنامی موجود نیست و به همین علت پیدا کردن آن ها کار بسیار دشواری می گردد.

زمانی که او به قبیله ای می رسد، وقت زیادی را صرف گوش دادن به داستان های بزرگان و افراد مسن آن قبیله می نماید و داستان زندگی آن ها را ثبت می نماید.

او می گوید چشمان آن ها از شادی و غرور می درخشد وقتی که لباس های سنتی خود را نشان می دهند و در خصوص فرهنگ شان صحبت می نمایند. البته افراد سالخورده از این که در جوانان قبیله، دیگر حس غرور و افتخار به سنت ها مثل گذشته وجود ندارد، ناراحت هستند. به نظر می رسد بسیاری از جوانان تمایلی به حفظ ارزش های فرهنگی که از آن می آیند و در آن زندگی می نمایند، ندارند و این یکی از دلایل گوناگون ناپدید شدن قبیله ها با سرعت زیاد است.

در واقع همین ناپدید شدن قبیله ها ری آن را تحت تاثیر قرار داده است و الهام بخش پروژه او برای ثبت راه و رسم زندگی این قبیله ها شده است.

ری آن امیدوار است که با انجام این پروژه آگاهی مردم را نسبت به این قبیله ها و سنت های آن ها افزایش دهد. او معتقد است که بسیاری از مردم به این قبیله ها و فرهنگ غنی آن ها کاملا بی توجه هستند و به همین علت کل این سنت ها در حال نابودی است.

او می گوید که این شرایط مانند این است که بخشی از یک فرهنگ تاریخی به خواب همیشگی فرو می رود و هیچ کس کاری برای بیدار شدن آن نمی خواهد انجام دهد. به عنوان مثال فقط 397 نفر از قبیله Brau در کشور به جای مانده است.

این زن 78 ساله آخرین فرد بازمانده در ویتنام است که هنوز لباس های سنتی قبیله ODu را می دوزد. تنها 500 نفر از این قبیله در جهان به جای مانده اند.

ری آن می گوید در حالی که بسیاری از مردم اقلیت های قومی که او دیدار نموده است به فرهنگ و سنت های خود افتخار می کردند، بودند تعداد اندکی از جوانان که ارزشی برای سنت های به ارث برده خود قائل نبودند و حتی برخی از آن ها این سنت ها را ترک نموده بودند.

ری آن امیدوار است که بتواند صدای رسای مردم این قبیله ها گردد.

او معتقد است که اگر مردم این قبیله ها فرهنگ و آداب خود را از لنز دوربین یک فرد دیگر ببینند، متوجه اهمیت وجود سنت ها و حفظ آن در زندگی خود می شوند و ممکن است به آن ها یاری کند که در حفظ ارزش های فرهنگی قبیله خود مصمم تر شوند.

ری آن به همراه عکاسی، مجموعه ای از لباس های سنتی این قبایل را جمع آوری می نماید و میخواهد که در آینده نزدیک یک موزه فرهنگ قومیت ها در هاوای آن تاسیس کند و داستان زندگی مردم این قبیله ها را به همراه عکس ها و لباس ها به نمایش عموم بگذارد.

ری آن امیدوار است آثار خود را در گالری های سراسر جهان به نمایش بگذارد.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1339

به "تور ارزان ویتنام: عکس های حیرت انگیز از ویتنام: قبیله های رو به نابودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ویتنام: عکس های حیرت انگیز از ویتنام: قبیله های رو به نابودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید