عکاسی از پایکوبی نورهای سماوی بر فراز کوه های ناهموار

به گزارش بیست آمار، فناوری های به کار گرفته شده در دوربین های مدرن این اجازه را به عکاسان خلاق می دهد که دنیا را به روش هایی منحصربه فرد و هیجان انگیز به مردم نشان بدهند.

عکاسی از پایکوبی نورهای سماوی بر فراز کوه های ناهموار

روبن وو از تجهیزات مخصوص نورپردازی که روی هواپیماهای بدون سرنشین نصب می شوند، استفاده کرد تا تصاویری ماورایی از دنباله های روشن درخشانی که از فراز رشته کوه های ناهموار می گذرند، بگیرد.

روبن در این پروژه که آن را Lux Noctis II نامیده است، چند تا از موضوعات مورد علاقه خود را با هم ترکیب نموده است. او می گوید:

این پروژه، ترکیبی منطقی از نورپردازی و فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است، اما علت اصلی این کار آن بود که می خواستم منظره ها را به روش جدیدی به تصویر بکشم که بینندگان، منظره جدیدی از سیاره ما داشته باشند. در این کار، بعلاوه از اندیشه های اکتشافات سیاره ای، نقاشی عاشقانه قرن نوزدهم و داستان های علمی تخیلی الهام گرفته ام.

روبن، زمانی که می خواهد عکسی بگیرد، لوکیشن ها را آنالیز می نماید، ساعت های متمادی به نقشه ها، سیکل ماه و شلوغی گردشگران در نقاط مختلف فکر می نماید و دقت زیادی می نماید تا برترین زمان را برای عکاسی بر اساس هر فصل انتخاب کند. وقتی که لوکیشن را انتخاب کرد، نشانگرهای GPS را تعیین می نماید و منتظر می ماند، تا زمانی که خورشید غروب کند و زمان عکاسی فرا برسد. وسایل او همگی قابل حمل هستند و همین باعث می گردد که او به هر مکانی که می خواهد برود. روبن فقط جاهای دورافتاده ای را انتخاب می نماید که پای هیچ عابری به صورت اتفاقی به آنجا نمی رسد. او در سفر آخرش، به طور تصادفی از آخرین شعله های در حال سوختن پرتابگر فضایی فالکن هِوی یا فالکن سنگین (Falcon Heavy: که به اختصار (FH) نیز نامیده می گردد) ایلان ماسک که در حال خارج شدن از جو زمین بود، عکاسی کرد.

روبن گفت که او بعلاوه دوست دارد با کار خود، اطلاعات انسان ها را درباره محافظت و مراقبت از طبیعت افزایش بدهد. در برخی از تصاویر، از هواپیمای بدون سرنشین برای نورافشانی کوه ها استفاده شده است که ساختار و رنگ های لرزانی را نمایان می سازد؛ ولی در تصویرهای دیگر، منبع نور همان نورهای دنباله دار است.

روبن گفت:

سفر و فناوری عناصر تفکیک ناپذیر کار من هستند. من به دور جهان سفر می کردم و همین باعث شد جاهای زیادی از جهان را از دریچه دوربینم دیدن کنم و برای انجام این پروژه، تجربه هایی که در محیط های دورافتاده به دست آورده بودم، واقعا به دردم خورد.

آثار روبن را می توان در وب سایت رسمی و بعلاوه در اینستاگرام وی مشاهده کرد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1400

به "عکاسی از پایکوبی نورهای سماوی بر فراز کوه های ناهموار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی از پایکوبی نورهای سماوی بر فراز کوه های ناهموار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید