معروف ترین غذا های ترکیهآشنایی با معروف ترین غذا های ترکیه

به گزارش بیست آمار، آشنایی با معروف ترین غذا های ترکیه

علاوه بر کوفته که به عنوان یکی از معروف ترین غذا های ترکیه است، سبد غذایی و سفره مردم این کشور پر از انواع غذاهای رنگارنگ و لذیذ است که به سبکی خاص تهیه شده اند. غذاهای سنتی ترکیه جزء معروفترین غذاهای ترکیه در منوی غذایی رستوران های این کشور است با این حال غذاهای محلی ترکیه مربوط به شهر هایی چون استانبول و آنکارا نیز علاقه مندان مخصوص به خود را دارد. در سطح اینترنت و فضای مجازی به وفور با فهرست برترین غذاهای ترکیه و عباراتی چون ده غذای ترکی برتر و … روبرو می شویم، لذا در این مقاله قصد داریم با برترین، لذیذترین و معروف ترین غذا های ترکیه بیشتر آشنا شویم.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

معروف ترین غذا های ترکیهآشنایی با معروف ترین غذا های ترکیه

در فهرست های ارائه شده برای معرفی معروف ترین غذا های ترکیه می توان غذاهایی که در دسته هایی چون غذاهای سنتی ترکیه، غذاهای محلی ترکیه، فست فودهای مخصوص ترکی، برترین غذاهای ترکیه و … قرار می گیرند را مشاهده کرد. بخش اصلی غذای های معروف و لذیذ کشور ترکیه مربوط به گوشت و سبزی هایی است که در تهیه آنها استفاده می شود. به طور مثال آنچه بیش از همه در بین جهانیان به عنوان معروفترین غذاهای ترکیه شناخته شده است، کوفته و کباب ترکی است. لذا طبخ خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذاها در شهرهای گردشگری این کشور به عنوان یک عامل جذب مسافران تور ترکیه شناخته می شود. علاوه بر انواع کباب، نان های مخصوصی که در کشور ترکیه پخت می شوند در کنار ماست به عنوان یک فاکتور جدایی ناپذیر دسرهای ترکی، شیرینی های مخصوصی استانبولی و ترکی و … از جمله غذاهای معروف این کشور می باشند. غذاهای دریایی به مانند غذاهایی که از ماهی های تازه دریا و صدف ها تهیه می گردند نیز در بین گردشگر های کشور ترکیه محبوبیتی خاص و عجیب دارند.

فهرست معروف ترین غذا های ترکیه

برای دانستن نام معروف ترین غذا های ترکیه می توانید از فهرستی که در اینجا ارائه می شود شامل پیده که در واقع یک نوع پیتزای مخصوص کشور ترکیه است و با نام Pide به فروش می رسد، کباب ترکی به عنوان پایه ثابت برترین غذاهای ترکی که در منو با عبارت kebab یادداشت می شود و دارای انواعی به مانند اسکندر کباب، اورفا و نوع محبوب آدانا است، سوپ عدس به عنوان غذایی راحت الهضم و خوشمزه با نام lentilsoup، مانتی به عنوان غذایی که تنها در ترکیه پخته می شود و درون آن از تخم مرغ تا گوشت گاو را می توانید مشاهده کنید و نام اصلی آن Mantı می باشد، کوفته یا kofte، صدف سیاه یا Midye، لاهماجون یا Lahmacun، خوراک فاصولیه یا kuru fasulye، کوکورچ یا Kokoretsi، کمپیر یا Kumpir و … بهره ببرید. از جمله دیگر غذاهای ترکی و محبوب می توان به مواردی چون کارنی یاریک (به معنی غذایی که با بادمجان شکم پر ساخته می شود)، شیش کباب، دونر کباب، دلمه (دلمه ترکیه با دلمه تمامی قسمت های خاورمیانه متفاوت و به سبکی خاص پخته می شود)، بورک (در واقع نوعی پیراشکی ساخت ترکیه است)، ساندویچ سبک ولی مقوی دوروم و … اشاره نمود.

انواع دیگر معروف ترین غذا های ترکیه

قبلاً اشاره شد که در فهرست معروف ترین غذا های ترکیه می توان غذاهای خاصی را یافت که در شهرهای ترکیه به صورت انحصاری طبخ می گردند. به طور مثال در اینجا فهرستی از معروفترین غذاهای استانبول به عنوان یکی از شهر های مهم و گردشگری این کشور آورده شده است که شامل مواردی چون سیمیت یا Simit که در واقع نوعی نان عطر دار می باشد، بالیک اِکمِک که با نام Balik-Ekmek در منو ها دیده می شود و معمولاً در رستوران های کنار ساحل پیدا می شود، تانتونی یا Tantuni که همچون دوروم یک ساندویج مخصوص استانبولی است، میان وعده لذیذ و خوشمزه میدیه دولما، تاووک پیلاو یاTavuk Pilav که در واقع غذایی سنگین و پرحجم با نمونه ایرانی برنج و گوشت مرغ است و … می باشد.مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1328

به "معروف ترین غذا های ترکیهآشنایی با معروف ترین غذا های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذا های ترکیهآشنایی با معروف ترین غذا های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید