صنعت چاپ در سال 2021 چه تغییراتی خواهد نمود ؟

به گزارش بیست آمار، دوره کنونی، عصر نوآوری فناوری است و خوشبختانه هم برای خریداران چاپ و هم برای فروشندگان ، دنیای چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیشرفت فناوری بروی تمامی ابعاد چاپ از چاپگرهای جوهر افشان تا خدمات چاپ آنلاین تاثیرگذار بوده است. همه این موارد سبب شده شاهد پیشرفت روزافزون ابزار و متدهای چاپ از جمله چاپ دیجیتال و چاپ گسترده باشیم بنابراین جای تعجب نیست که پیش بینی هایی در خصوص تحول این صنعت در سال 2021 داشته باشیم با ما همراه باشید تا پیشرفت های مورد انتظار این صنعت در سال 2021 را آنالیز کنیم.

صنعت چاپ در سال 2021 چه تغییراتی خواهد نمود ؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

امنیت بیشتر

احتیاج به امنیت سایبری به سرعت رونق تکنولوژیکی را به دنبال داشت و ما شاهد هستیم که این تقاضای تقاضا به صنعت چاپ رسیده است. با افزایش رونق تکنولوژی ، امنیت سایبری به یک احتیاج مهم تبدیل شد و ما شاهد این هستیم که این احتیاج به صنعت چاپ نیز ورود پیدا نموده است. اسناد چاپی می توانند حاوی مقادیر زیادی از اطلاعات حساس باشند ، که بخش اعظمی از این اطلاعات حساس مربوط به مصرف کنندگان می شوند و صاحبان این صنعت باید به دنبال راهی برای جلب اعتماد مصرف کنندگان باشند. تمرکز چاپگرها در این مرحله باید محافظت از اسناد و اطلاعات کاربران در مقابل نفوذ هکرها و یا سایر اشکال دستکاری اسناد باشد.

دیجیتالی شدن بیشتر

دیجیتالی شدن گردش کارها در بیشتر صنایع از جمله صنعت چاپ به یک موضوع مهم مبدل شده است. یکی از بهترین نمونه ها فناوری های چاپ به صورت وب است که به کاربران امکان می دهد اسناد را یکپارچه اسکن و ذخیره کنند و زمانی که خواهان چاپ این اسناد باشند کافی است درخواست چاپ را انجام داده و محصول چاپ شده خود را دریافت کنند. دیجیتالی شدن در صنعت چاپ به معنای راحتی و تسریع در امور چاپ و افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان خواهد بود.

طراحی کمتر

بسیاری از چاپگرها به منظور جلب توجه و به دست آوردن هرچه بیشتر توجه بصری در یک چاپ ، راستا طراحی های پیچیده را طی می کنند. اما امروزه به نظر می رسد مشتریان چاپ به سمت طراحی های مینیمالیستی گرایش دارند ، که بسیاری از صاحبان این صنعت، با طراحی های مناسب و چاپ های تمیز و واضح به آنها پاسخ داده اند به عبارت بهتر این فکر کنید چاپ شما شفاف و شیک است و نه بیش از حد خسته کننده و شلوغ.

چاپ با یک کلیک

امروزه با پیشرفت فناوری بسیاری از کارها در مدت زمانی کوتاه و با یک کلیک قابل انجام هستند پس منطقی است که مصرف کنندگان محصولات چاپی نیز خواهان چنین ویژگی از صنعت چاپ باشند بنابراین در سال 2021 شما قادر خواهید بود فرآیند چاپ را به لیست کارهایی که می توان با گوشی هوشمند انجام داد، اضافه کنید. این امر سبب شده تا روز به روز دستگاه های بیشتری به یکدیگر متصل شوند و این همان مفهوم اینترنت اشیاء را تداعی می نماید.

امروزه ارائه خدماتی همچون چاپ با یک کلیک به امری ضروری تبدیل شده چراکه مشتریان خواهان راحتی بیشتری هستند ضمناً با این ویژگی شرکت های چاپی برای دریافت سفارشات و تحویل آن ها زحمت کمتری متقبل می شوند.

اینترنت اشیاء

شاید هنوز متوجه نشده باشید اما همین حالا هم بخشی از اینترنت اشیاء هستید، این تکنولوژی رو هر صنعتی که از وسایل الکترونیکی استفاده می نماید تاثیر می گذارد و مفهوم کلی آن اتصال اتوماتیک دستگاه ها به یکدیگر برای راحتی مصرف کنندگان آنهاست.

این نوع اتصال در واقع به شکلی سنتی تر در صنعت چاپ وجود داشت: اتصال کلاسیک چاپگر - کامپیوتر اما اکنون ، این تلفن های هوشمند و سایر دستگاه هایی هستند که به چاپگر متصل می شوند و این امر باعث شده است تا سهولت استفاده و دسترسی به چاپ بهتر برای مشتریان و ارائه محصولات و خدمات از طرف صاحبان این کسب و کار، ممکن گردد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 715

به "صنعت چاپ در سال 2021 چه تغییراتی خواهد نمود ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت چاپ در سال 2021 چه تغییراتی خواهد نمود ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید