سفارش کتاب بدهید، درِ منزل تحویل بگیرید!

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، از اواخر سال گذشته شیوع ویروس کرونا موجب وارد آمدن ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد شده است. برای مشاغل فرهنگی که قبل از شیوع این ویروس هم درآمد مناسبی نداشتند، شرایط بُغرنج تر بوده است.

سفارش کتاب بدهید، درِ منزل تحویل بگیرید!

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

کتابفروشی ها ازجمله مشاغلی هستند که در ایام تعطیلی مدارس که به دلیل شیوع کرونا رخ داد، متحمل ضربه های مالی شدیدی شدند. این شرایط در استانی همانند زنجان مشهودتر بود؛ به طوری که تنها در چهار ماه ابتدایی سال، پنج کتابفروشی به علت مسائل و مسائل مالی ناشی از کرونا، تعطیل شدند و متصدیان فروش آنها در حرفه هایی دیگر مشغول به کار شدند.

هرچند که فعالیت یک کتابفروشی در ظاهر جذاب و پُرزرق و برق و پرمخاطب است، اما به جرات می توان گفت که در شرایط مالی موجود، بسیاری از کتابفروشی های فعال هم اگر هنوز سقفی بالای سر خود دارند و چراغی روشن به زیر آن سقف، این، از قِبَل فروش کتاب نیست؛ بلکه عمدتا به خاطر اقلامی است که در کنار کتاب به فروش می رسانند؛ از لوازم التحریر گرفته تا لوح های فشرده، فیلم و غیره.

با این حال در بحبوحه همین تعطیلی ها و شرایط مالی سخت که کتابفروشی های زنجان با آن دست و پنجه نرم می نمایند، یک شهفرایند زنجانی اقدام به راه اندازی تلفن کتاب نموده است؛ خبری خوش برای کتابخوانان این شهر.

فرآیند فعالیت تلفن کتاب به این صورت است که شهفرایندان می توانند به صورت تلفنی، کتاب مورد نظر خود را سفارش داده و آن را جلوی درِ منزل تحویل بگیرند.

تلفن کتاب برای نخستین بار است که در استان زنجان راه اندازی شده و با توجه به سازوکاری که در پیش گرفته و ممنوعیت های موجود در شرایط کرونایی، استقبال شهفرایندان از فعالیت این مرکز مطلوب بوده است.

هرچند که مراجعه حضوری نیز به این کتابفروشی وجود دارد، اما با توجه به کارکردی که برای آن در نظر گرفته شده، تعداد سفارش های تلفنی به گفته مسئولان آن، بیشتر از مراجعات حضوری بوده است.

مجتبی اعتمادی، مسئول تلفن کتاب زنجان درباره شیوه کار این کتابفروشی به خبرنگار ایبنا گفت: تلفن کتاب از دو ماه قبل در میدان قائم زنجان، شروع به کار نموده است و خوشبختانه استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. ایده راه اندازی این مجموعه قبل از شیوع کرونا مطرح بود، البته شیوع کرونا تحقق این ایده را قوت و شدت بخشید.

وی اضافه نمود: در سفارش تلفنی کتاب علاوه بر اینکه احتیاجی به مراجعه حضوریِ متقاضیان کتاب وجود ندارد، تخفیف 30 تا 40 درصدی نیز بسته به نوع کتاب، مشمول مشتریان می گردد؛ طبق احتیاج مشتریان همه کتاب های عمومی و یاری درسی در تلفن کتاب موجود است و تقریبا از همه نوع کتاب درخواست فروش داریم.

مسئول تلفن کتاب زنجان با اشاره به استقبال خوب کتابخوانان از راه اندازی این مجموعه، اضافه نمود: در صورتی که فرایند فعالیت این کتابفروشی به همین شکل ادامه داشته باشد و شاهد استقبال مشتریان باشیم، در یک شهر دیگر نیز تلفن کتاب را راه اندازی خواهیم کرد.

اعتمادی با بیان اینکه اغلب سفارش ها در تلفن کتاب به صورت تلفنی است، اضافه نمود: البته با توجه به محلی که تلفن کتاب در آن واقع شده که از نقاط پرتردد شهر است، مراجعه حضوری به این مجموعه نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فروش تلفنی کتاب یک شیوه جدید در شرایط کنونی محسوب می گردد، اضافه نمود: با توجه به شرایط کرونایی موجود، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که کتاب خود را درِ منزل تحویل بگیرند، از همین رو استقبال از این شیوه فعالیت مطلوب بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 456

به "سفارش کتاب بدهید، درِ منزل تحویل بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارش کتاب بدهید، درِ منزل تحویل بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید