سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی محبوب ایرانی ها چقدر است؟ ، مقایسه ایرلاین های مطرح ایرانی و خارجی

به گزارش بیست آمار، به گزارش دیده بان گردشگری، آگاهی از این مسئله که چه شرکت های هواپیمایی بیشترین ایمنی پرواز را به مسافرانشان عرضه می نمایند می تواند سبب دلگرمی گردد. فاکتورهای معین نماینده سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی را در این گزارش آنالیز و میزان ایمنی ایرلاین ها محبوب ایرانی ها را معرفی می کنیم.

سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی محبوب ایرانی ها چقدر است؟ ، مقایسه ایرلاین های مطرح ایرانی و خارجی

فاکتورهای بسیار زیادی در معین سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی تجاری در نظر گرفته می گردد. یکی از متولیان رده بندی شرکت های هواپیمایی مسافری درگاه AirlineRatings.com است که از سال 2013 با جمع آوری تمام عناصری را که می توانند به مسافران اطلاعات دقیقی درخصوص ایمنی پروازهای ایرلاین های مختلف عرضه کند کنار هم می آورد و درنهایت به این شرکت ها ستاره می دهد. ایمن ترین ایرلاین ها هفت ستاره می گیرند.

این درگاه از سال گذشته ابزاری را برای مقایسه شرکت های هواپیمایی راه اندازی نموده است که مسافران با مراجعه به آن می توانند میزان ایمنی پروازهای ایرلاینی را که قصد سفر با آن را دارند آنالیز نمایند.

شیوه های رده بندی

در این رده بندی دو بازرسی اصلی مشارکت دارند که هریک از آنها دو ستاره به ایرلاین ها اعطا می نمایند. اولین آنها بازرسی ایمنی عملیاتی انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (IOSA) است که مدیریت عملیاتی و سامانه های کنترلی هر ایرلاین را ارزیابی می نماید. در بازرسی های IOSA بیش از هزار پارامتر آنالیز می گردد و برپایه آنها این نهاد وابسته به انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی هر دو سال یک بار شرکت های هواپیمایی را آنالیز مجدد می نماید.

بازرسی مهم دیگری که در این رده بندی درنظر گرفته می گردد سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی یا ایکائو است. وظیفه این نهاد، آنالیز زیرساخت ها و مقرراتی است که کشورها برای حمایت از سامانه هواپیمایی غیرنظامی ارائه می دهند.

هشت پارامتر ایکائو با ایمنی ایرلاین ها مرتبط است که قانونگذاری، سازماندهی، اعطای مجوز، عملیات، صلاحیت پرواز، تحقیق و تفحص حوادث، خدمات ناوبری هوایی و فرودگاه ها را شامل می شوند. اگر کشوری بتواند متوسط امتیازهای لازم از این هشت پارامتر ایمنی را به دست آورد ایرلاین های آن کشور دو ستاره دیگر ازسوی AirlineRatings.com دریافت می نمایند. البته درمورد یکی از این پارامترها کشورها با کسب 15 درصد از کل امتیاز قبول می شوند. اما درمورد هفت پارامتر سنجش باقی مانده، کشورهایی که متوسط امتیاز لازم را برای پنج مورد به دست آورند یک ستاره دریافت می نمایند و اگر کشوری فقط از چهار پارامتر نمره مورد احتیاج را کسب کند هیچ ستاره ای نمی گیرد.

همچنین اگر ایرلاین ها در فهرست سیاه اتحادیه اروپا و اداره هوانوردی فدرال آمریکا نباشند به ازای هریک از این دو سازمان، یک ستاره دیگر (درمجموع دو ستاره) کسب می نمایند.

در خاتمه یک ستاره هم به نداشتن حوادث منجر به مرگ شرکت های هواپیمایی درمدت یک دهه اخیر به ایرلاین ها داده می گردد تا به این ترتیب، هفت ستاره رده بندی ایرلاین های ایمن تکمیل گردد.

مقایسه 15 ایرلاین محبوب ایرانی ها

با هدف ارائه تعریف دقیقی از ایمنی پروازهای شرکت های هواپیمایی محبوب ایرانی ها در سفرهای بین المللی، ایمنی این شرکت ها را با یاری ابزار مقایسه ای AirlineRatings.com آنالیز کزده ایم.

چمدان

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 307

به "سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی محبوب ایرانی ها چقدر است؟ ، مقایسه ایرلاین های مطرح ایرانی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح ایمنی شرکت های هواپیمایی محبوب ایرانی ها چقدر است؟ ، مقایسه ایرلاین های مطرح ایرانی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید