سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد

به گزارش بیست آمار، تهران (پانا)- سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این نهاد امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد، گفت در کوشش هستیم ملاحظات فنی سازمان در طرح اقدام راهبردی دیده گردد تا در اجرای آن مسئله ای رخ ندهد.

سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خانه ملت بهروز کمالوندی با اشاره به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح است، اضافه کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سازمان انرژی اتمی خواسته تا نظر خود را درباره جنبه های فنی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها عنوان کند که در این راستا چند جلسه برگزار گردید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: صرف نظر از جنبه های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، در جلسه کمیسیون در خصوص ملاحظات فنی طرح اظهار نظر شد.

وی ادامه داد: غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه از بخش های مختلف طرح است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است. به ویژه با توجه به پیشرفت هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین های پیشرفته داشته ایم، سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد.

کمالوندی با تاکید بر اینکه در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای فراوری ماشین های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت فراوری و درصد غنا برای نیازهایی که داریم، امکان اجرا است، اظهار داشت: در کوشش هستیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده گردد تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مسئله ای ایجاد نگردد.

پیش از این سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب 5 بند طرح اقدام راهبردی علیه تحریم ها در این کمیسیون خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 725

به "سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی و طراحی راکتور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید