لزوم دانستن زبان انگلیسی و داشتن مهارت ، شروع سختگیری در مرزهای انگلیس برای مهاجران

به گزارش بیست آمار، دولت بریتانیا میخواهد ورود مهاجرانی را بلد نیستند به زبان انگلیسی حرف بزنند و نیروی انسانی غیرماهر را به این کشور ممنوع کند؛ اقدامی که می تواند به بعضی کسب و کارهای نیازمند به نیروی کار عادی به شدت آسیب بزند.

لزوم دانستن زبان انگلیسی و داشتن مهارت ، شروع سختگیری در مرزهای انگلیس برای مهاجران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، تصمیم دولت بوریس جانسن برای دگرگون کردن قوانین مهاجرتی و انتها دادن به ورود کارگران بدون مهارت به معنی از دست رفتن نیروی کار ارزان در بخش هایی چون صنایع و کارخانه های تولیدی، انبارداری، رستوران داری و هتل داری است. از این رو، رهبران بخش های تولیدی و خدماتی و بزرگان حزب کارگر معتقدند اجرایی شدن تصمیم دولت بریتانیا پیامدهای فاجعه بار بر کارآفرینی و اقتصاد خواهد داشت.

سیاست گزینش مهاجران به شیوه استرالیایی با دادن امتیاز هر چند ممکن است به سود کارگران بریتانیایی باشد اما بعضی کسب و کارهای متکی به نیروی کار ارزان را تا مرز نابودی پیش می برد. این در حالی است که وزیران دولت بوریس جانسن می گویند با اجرایی شدن برگزیت و خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیگر نمی توان بسان گذشته مرزها را به روی تمام افراد با هر میزان مهارت و تسلط به زبان انگلیسی باز نگه داشت.

سند تازه و 10 صفحه ای قوانین تازه مهاجرتی به تازگی رونمایی شده و شامل این بخش هاست: مرزهای انگلیس به روی کسانی که نمی توانند به زبان انگلیسی حرف بزنند و مهارت ندارند، بسته می گردد. هر کسی که بخواهد برای کار کردن وارد بریتانیا گردد، باید یک پیشنهاد تعیین با دستمزد دست کم 25600 پوند داشته باشد. در موارد ویژه کف دستمزد 20480 پوندی هم قابل قبول است؛ از جمله پرستاری که در آن نیروی کار ماهر کم است.

سیاست تازه مهاجرتی به بعضی موارد خوداشتغالی چون لوله کش های لهستانی و کارگران ساختمانی رومانیایی انتها می بخشد. به دلیل فراوانی ورود افراد بیگانه به بریتانیا با کارت های شناسایی جعلی و دزدی، نظام پایش مرزی بعضی کارت های شناسایی از کشورهایی نظیر فرانسه و ایتالیا را نمی پذیرد. اگر مهاجری مهارت بالا در یک حوزه داشته باشد، می تواند بدون داشتن شغل تعیین هم وارد بریتانیا گردد.

هنرمندان، فعالان حوزه سرگرمی، ورزشکاران و موسیقیدان ها می توانند همچنان برای اجرای برنامه و حضور در رویدادها و رقابت ها به بریتانیا سفر نمایند. قوانین تازه مهاجرتی از ژانویه 2021 به شکل جدی و گسترده در مرزهای بریتانیا اعمال می گردد؛ زمانی که شهروندان اتحادیه اروپا هم بسان شهروندان دیگر کشورها از نقاط مختلف جهان برای ورود به بریتانیا دیگر آزادی گذشته را نخواهند داشت.

در حال حاضر، 21 درصد از کارگران شاغل در کارخانه ها و حوزه ساختمان سازی بریتانیا مربوط به مهاجران کم مهارت از کشورهای اتحادیه اروپا هستند. سال گذشته فقط یک نفر از هر 50 درخواست کار در حوزه کافی شاپ بریتانیایی بود و از آنجا که فعالیت در این بخش احتیاج به مهارت آنچنانی ندارد، به نظر می رسد رستوران ها و کافه ها بیش از دیگر حوزه ها از کاهش نیروهای کار غیرماهر آسیب ببینند.

از این پس هر مهاجر جویای کار برای ورود به بریتانیا باید دست کم 70 امتیاز کسب کند که 50 امتیاز آن لازم است؛ 20 امتیاز برای داشتن پیشنهاد کار، 20 امتیاز برای داشتن مهارت مرتبط، 10 امتیاز تسلط به زبان انگلیسی. داشتن مدرک دکتری (10 تا 20 امتیاز) در موضوع مربوط به حرفه، داشتن پیشنهاد در بخشی که کمبود نیرو وجود دارد (20 امتیاز) و درآمد بین 23 تا 26 هزار پوند (10 تا 20 امتیاز) دیگر امتیازهاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 182

به "لزوم دانستن زبان انگلیسی و داشتن مهارت ، شروع سختگیری در مرزهای انگلیس برای مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم دانستن زبان انگلیسی و داشتن مهارت ، شروع سختگیری در مرزهای انگلیس برای مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید