روستای گردشگری موئیل ثبت ملی شد

به گزارش بیست آمار، فرماندار مشگین شهر با اشاره به انتخاب دهیاری موئیل به عنوان دهیار نمونه کشور از ثبت ملی شدن روستای گردشگری موئیل اطلاع داد.

روستای گردشگری موئیل ثبت ملی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارزش خبرنگاران از مشگین شهر، ابراهیم امامی عصر امروز در مراسم تجلیل از سرمایه گذاران بخش خصوصی با حضور معاون اداره کل میراث فرهنگی اردبیل در مشگین شهر گفت: خوشبختانه با راه اندازی طولانی ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر که به عنوان نگین گردشگری شمالغرب کشور و طرح برگزیده برتر ملی در حوزه گردشگری مطرح شده ظرفیت های گردشگری شهرستان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی شناسایی و طرح های گردشگری مختلف در حال اجراست.

وی توضیح داد: پیروزیت مشگین شهر در عرصه گردشگری و توسعه این صنعت نوین در منطقه از زمان بهره برداری پروژه پل معلق سرعت گرفته و اکنون مشگین شهر به عنوان یکی از قطب های گردشگری مهم در سطح کشور شناخته شده به طوری که 2 طرح گردشگری پل معلق و مجتمع دهیار ساز روستای موئیل به عنوان طرح برتر برگزیده کشوری انتخاب و از سوی معاون رئیس جمهور لوح سپاس و تندیس روز جهانی گردشگری را دریافت کردند که در تاریخ شهرستان به عنوان یک رویداد مهم ثبت می گردد.

فرماندار شهرستان مشگین شهر از اجرایی شدن 17 طرح گردشگری با 200 میلیارد تومان اعتبار اطلاع داد و گفت: در حاال حاضر با رشد زیرساخت های گردشگری از جمله در حوزه راه و تکمیل اتوبان مشگین شهرـ اردبیل شاهد جلب و جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری هستیم که احتیاج است مدیران با عزمی پایدار و همتی بلند در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیت نمایند.

امامی با اشاره به عملکرد پیروز در محورهای گردشگری صنعت و معدن و کشاورزی اضافه کرد: سند جامع شهرستان در سه محور یاد شده تدوین و در حال اجراست و با عملیاتی شدن طرح های سرمایه گذاری کلان در این حوزه ها شاهد رشد و رونق مالی در تمام بخش ها خواهیم بود چرا که قابلیت های منطقه از نظر آثار طبیعی، تاریخی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به انتخاب دهیاری موئیل به عنوان دهیار نمونه کشور از ثبت ملی شدن روستای گردشگری موئیل اطلاع داد و اظهار کرد: زندگی قشر غیور عشایر در دامنه های سرسبز سبلان، ظرفیت های بالای روستاهای هدف گردشگری از جمله روستای موئیل، روستای انار و بافت سنتی حاکم در بیشتر روستاها ظرفیت عظیمی برای جلب و جذب توریست داخلی و خارجی در این شهرستان است که دهیاران روستاها می توانند با الهام دریافت از ایده دهیاری موئیل و جذب مشارکت های مردمی در توسعه روستای خود گام بردارند.

فرماندار مشگین شهر با تقدیر از سرمایه گذار پروژه پل معلق و نیز تقدیر از مدیرعامل زحمتکش پل معلق گفت: با راه اندازی بزرگ ترین زیپ لاین استاندارد کشور در این پروژه شاهد جهش های رو به رشد صنعت گردشگری در منطقه خواهیم بود چرا که با ثبت نخستین سازه های خلاق در این شهرستان به سوی گردشگری مدرن و ابتکاری حرکت می کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در معرفی قابلیت های شهرستان اعلام کرد: برگزاری جشنواره ملی فطیر در پل معلق و خبررسانی بسیار خوب به وسیله رسانه ها سبب شد ثبت بزرگترین فطیر جهان به نام پل معلق مشگین شهر سرتیتر 12 روزنامه و خبرگزاری ملی و فراملی شده و در شبکه های استانی و سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دفعات پخش گردد که از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران نهایت تشکر را داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 70

به "روستای گردشگری موئیل ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای گردشگری موئیل ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید