راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در البرز

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران/البرز استاندار البرز با بیان این که اشتغالزایی و مهارت افزایی بهبودیافتگان خود پیشگیری از بازگشت مجدد به چرخه آسیب های اجتماعی است، در ادامه از تصویب راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی بهبودیافتگان خبر داد و بر اجرایی شدن ماده 16 با جانمایی مکانی آن تأکید کرد.

راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در البرز

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهائی پیش از ظهر امروز (شنبه 24 مهرماه)، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری، اشتغال بهبودیافتگان، اجرای ماده 16 در استان و خروجی تلاش های این شورا در امر مبارزه و پیشگیری را مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان این که اشتغال معتادان امری مهم تلقی می شود که باید بر آن طرح و برنامه داشت، افزود: این که افراد بهبودیافته پس از پاکسازی به چه حرفه و مهارتی مشغول خواهند بود دغدغه ای مهم بشمار می رود.

استاندار البرز با ارائه راهکاری عملیاتی در این زمینه به مسئولان تکلیف کرد تا زمینی با مشارکت شهرداری پیش بینی کنند و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بهزیستی، زمینه عرضه تولیدات و اشتغالزایی فراهم شود.

مهارت آموزی اقدامی پیشگیرانه در بازگشت مجدد به چرخه آسیب

وی افزود: حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان خود پیشگیری از بازگشت مجدد به چرخه آسیب های اجتماعی خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز هم چنین اجرای ماده 16 را نیز از طرح های مهمی گفت با جانمایی سریع تر مکانی و دریافت بودجه اختصاص یافته به استان ها، نسبت به تحقق آن اقدامات لازم صورت گیرد.

لزوم نظارت بر سلامت مدیران و کارکنان نیز از دیگر نکاتی بود که در این نشست از سوی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مورد تأکید قرار گرفت.

ماحصل تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر نشاط اجتماعی در استان باشد

استاندار البرز با اشاره به موفقیت این شورا در برگزاری جلسات مستمر در کشور و موقعیت ویژه البرز در بحث موضوعات اجتماعی گفت: نباید به برگزاری جلسات دوره ای نیز اکتفا کرد بلکه به سمت کیفی سازی تصمیمات و اجرایی شدن آن پیش رویم تا ماحصل آن نشاط اجتماعی در استان و جامعه باشد.

مصوبه اصلی این جلسه تشکیل کمیته ویژه ای بود که قرار است بسترهای برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی را فراهم آورد.

در این نشست علاوه بر گزارش فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح پاکسازی، سرپرست فرمانداری شهرستان کرج نیز از اجرای طرح پاکسازی منطقه حصار خبر داد.

علی قنبر زمانی گفت: بخشی از این منطقه پاکسازی شده است و بخشی از مکان ها نیز باید توسط شهرداری آزادسازی شده و مورد زیباسازی قرار گیرد.

وی ممانعت از ورود مصالح ساختمانی به منطقه حصار به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را اقدامی عاجل از سوی شهرداری کرج گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 174

به "راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید