تور برزیل: دیدنی ترین باغ های برزیل

به گزارش بیست آمار، جغرافیای برزیل

در شمال برزیل در آمریکای جنوبی، جنگل استوایی آمازون قرار گرفته است و در جنوب آن تپه ها و کوه های کم ارتفاعی مشاهده می شوند. مردم برزیل بیشتر در منطقه ها جنوبی آن که مرکز کشاورزی برزیل نیز محسوب می گردد، زندگی می نمایند. رودخانه های اصلی برزیل، آمازون، پارانا، ریو نگرو، مادیرا و تاپاجوس می باشد. رودخانه آمازون از نظر حجم آب روان بزرگترین رودخانه جهان و البته طویل ترین رودخانه است. موقعیت جغرافیایی برزیل به گونه ایست که تنوع آب و هوایی فصلی در این کشور حاره های کم است، با این حال جنوبی ترین نقطه برزیل دمای خنک تری نسبت به بقیه کشور دارد. جغرافیای برزیل به طوری است که بخشی از جزایر اقیانوس اطلس نیز در این کشور قرار گرفته است. به هر حال با توجه به آب و هوا و معماران معروف برزیل، باغ های زیادی در این کشور وجود دارند که گردشگران را شگفت زده می نماید. در لیست زیر 7 نمونه از این باغ ها آورده شده است. با خبرنگاران باشید.

تور برزیل: دیدنی ترین باغ های برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

خاردیم بوتانیکو، کوریتیبا

این باغ در دوترین نقطه جنوب شرقی شهر کوریتیبا، مرکز استان پارانا واقع شده است که در سال 1991 افتتاح شد. خاردیم باغی است با 178 هزار متر مربع مساحت که از باغ های فرانسوی الهام گرفته شده است؛ جایی که پر از گل می باشد و در آن چمن های هندسی با ریزه کاری، به همراه مجسمه های رگالوالی دیده می شوند، بعلاوه چشمه های متعدد و پیاده روهای سنگی نیز در این باغ وجود دارند. شکوه این باغ به خاطر گلخانه ای است که به سبک نو طراحی شده و از آهن و شیشه و با الهام از کاخ کریستال لندن ساخته شده است. فرش گل را به وسیله ورودی دنبال کنید تا قاب تزئینی خانه را با استفاده از گیاهان شگفت انگیز استوایی پیدا کنید.

خاردیم بوتانیکو، ریو دو ژانیرو

هر کسی که در پی یک هوای تازه در ریو است، خود را در محیط آرام خاردیم بوتانیکو، پیدا خواهد نمود. این باغ 350هکتاری که به سفارش یکی از افراد مهم آن موقع در سال 1808 ساخته شد، در قسمت های پایینی ارتفاعات واقع شده است و حاوی مجموعه قابل توجهی از 8000 گونه مختلف گیاه است. باغ را با راه رفتن میان درختان نخلی که تا 30متر ارتفاع دارند آغاز کنید، و پس از آن به سمت قسمت آمازون که با شکوفه های شگفت انگیز و گرراستای پوشیده شده بروید. دیگر ویژگی برجسته باغ دریاچه ای پر از نیلوفرهای آبی و باغ ارکیده (دارای ششصد نوع گل ارکیده) می باشد. در روزهای غیر تعطیل هفته، باغ خاردیم بوتانیکا جغرافیای برزیل یک تجربه صلح آمیزتر و آرام تری را به شما ارائه می دهد، در حالی که آخر هفته ها می توانید گروه های خانوادگی شاد، بچه ها و گاهی اوقات موسیقی زنده را تجربه کنید. باغ بعلاوه دارای یک کتابخانه و یک کافه است.

اینوتیم، برومادینو

در باغ اینتونیم حدود 500 اثر از جمله تاسیسات هنری و مجسمه های هنرمندان برزیلی و بین المللی وجود دارد. این باغ 500 هزار هکتاری جزو باغ های گیاه شناسی بسیار بزرگ با هنرهای معاصر است که در تپه های جنوب شرقی برزیل واقع شده است. با قدم زدن در راستاهای هنری (یا استفاده از وسایل نقیه کوچکی که برای مسافت های طولانی قرار داده شده) در پی نمایشگاه های تماشای و مجذوب نماینده فضای باز، در میان گونه های گیاهی عجیب و غریب و هزار نوع مختلف نخل و درختان اوکالیپتوس بروید. چندین روز طول می کشد تا پارک را به طور کامل ببینید، اما خوشبختانه این باغ فوق العاده دارای کافه و رستوران های خوبی است و البته به زودی مکان های اقامتی نیز در این باغ احداث می شوند.

سیتیو روبرتو برل مارکس، ریو دو ژانیرو

این باغ که در منطقه ای دور افتاده در ریو واقع شده است قطعا ارزش این مسافت را خواهد داشت. این جا خانه، باغ و استودیوی کار قبلی معمار باغ معروف برزیلی برل مکس می باشد. این فرد خالق خانه های رنگارنگ ریو و ساحل پیاده روهای موزاییک کاری شده است، و در سطح بین المللی به عنوان آغازگر باغ های گیاه شناسی شناخته شده می باشد. باغ سیتیو روبرتو شامل بیش از 3500 گونه گیاهی است که خیلی از آن ها به وسیله برل مارکس کشف شدند و همان نام را به خود گرفته اند. خانه مارکس محلی فرهنگی است که متعلقاتش و استدیو کارش در آن وجود دارد و برای عموم قابل بازدید است.

آدولفو داک بوتانیکال گاردن، مانائوس

اگر که به تماشا جنگل های بارانی برزیل می آیید ممکن است خود را در مانائوس بزرگترین شهر آمازون در وسط جنگل بیابید. برای تجربه ای هیجان انگیز، به باغ گیاه شناسی آدولفو دوک که به خاطر یک گیاه شناس برجسته آمازون برزیل نام گذاری شده بروید. این باغ یک منبع ذخیره زیست محیطی 100 کیلومتری و بزرگترین جنگل شهری دنیا است. راهنماهایی برای بازدید نمایندگان وجود دارند تا آن ها را در طول پنج راستا پیاده روی همراهی نمایند. این راستاها در میان درختان انگور و درختان کهن می گذرد و نقطه هایی برای تماشا حیات وحش نیز در این راستا وجود دارد. برای کسانی که کمتر مایل به دو ساعت پیاده روی در شیب هستند، سه نمایشگاه فضای باز گیاهان و جانوران آمازون وجود دارد.

فونداکائو زوبوتانیکوا، بلو هوریزونته

برای یک روز گشت و گذار خانوادگی می توانید به بلو هوریزونته، ششمین شهر بزرگ برزیل و مرکز میناس گراییس بروید، جایی که در آن باغ گیاهشناسی و باغ وحش وجود دارد. بچه ها عاشق منطقه حفاظت شده خواهند شد، زیرا 1500 حیوان و بیش از 150 گونه پرنده از 5 قاره دنیا در این باغ وجود دارد. در میان آن ها حتی حیواناتی که رو به انقراض هستند نیز دیده می گردد. تنوع زیستی در باغ های مضمونی وجود دارد که در آن گلهای دارویی و مرگبار در کنار شکوفه های رنگی نشسته اند و گلخانه ها گیاهان بومی و منطقه ای را نشان می دهند.

خاردیم بوتانیکو، سائو پائولو

در شهر سائوپائولو، بازدید از باغ گیاه شناسی که پر از گیاهان برزیل و دیگر منطقه ها دنیا است، پیشنهاد می گردد. روزتان را می توانید در 143 هکتار این باغ که با راستا سبزی همراه با آواز پرندگان و صدای ملخ ها و جنب و جوش میمون ها دارد سپری کنید. در اینجا شما دو گلخانه بزرگ که غنی از گلها و گیاهان جغرافیای برزیل است خواهید یافت.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1416

به "تور برزیل: دیدنی ترین باغ های برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: دیدنی ترین باغ های برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید