دولت چین یک جانور عجیب را به ایستگاه فضایی فرستاد! ، عکس

به گزارش بیست آمار، چین میخواهد گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود، یعنی تیانگونگ بفرستد. آزمایش هایی که از طریق این ماهی انجام می گردد به تحقیقات فضانوردان و دانشمندان یاری بسیاری خواهد نمود.

دولت چین یک جانور عجیب را به ایستگاه فضایی فرستاد! ، عکس

به گزارش خبرگذاری خبرنگاران ، Guancha.cn که در شانگهای مستقر است گزارش داد:گونه های ماهی کوچک به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص تعامل بین ماهی و میکروارگانیسم ها در یک زیست بوم بسته کوچک به مدار ایستگاه فضایی تیانگوگ چین فرستاده می شود. این آزمایش بعلاوه به تحقیقات در خصوص تحلیل رفتن استخوان فضانوردان یاری خواهد نمود.

کلیدی ترین نکته برای خرید موبایل های هوشمند با قیمت های نجومی!

جیمزوب محل تولد خورشید را به تصویر کشید/ عکس

ژانگ وی، دستیار فرمانده کل سیستم کاربردی فضای مهندسی فضای سرنشین دار چین، در جریان سمینار پروژه علمی و کاربردی ایستگاه فضایی در پکن در 10 جولای به رسانه های چینی از این طرح گفت. اطلاعات بیشتر در خصوص جدول زمانی آزمایش و دستگاه آبی آن فاش نشد.

در همین حال، ارسال حیوانات به فضا به سال 1947 بازمی شود؛ برای مثال سگ فضایی شوروی لایکا، پرواز بسیار معروف خود را با اسپوتنیک 2 در سال 1957 انجام دهد. لایکا به طرز غم انگیزی بیش از حد گرم شد و تنها چند ساعت پس از پروازش مرد.

گورخرماهی قبلاً در سال 1976 با مأموریت سایوز 21 به ایستگاه فضایی سالیوت 5 اتحاد جماهیر شوروی فرستاده شد. فضانوردان شوروی طی آزمایش هایی که با این ماهی انجام دادند دریافتند که گورخرماهی به نظر می رسد بعضی از رفتارهای خود را بر برابر تغیرات گرانشی، تغییر می دهد.

این اولین باری نخواهد بود که ماهی به فضا فرستاده می شود. زیستگاه آبی ناسا، یا AQH، طراحی شده است تا میزبان یک مدرسه کوچک از medaka، یک ماهی کوچک و آب شیرین بومی ژاپن باشد.

منبع: space.com

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1690

به "دولت چین یک جانور عجیب را به ایستگاه فضایی فرستاد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت چین یک جانور عجیب را به ایستگاه فضایی فرستاد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید