در سفر به ترکیه (استانبول) دلار ببریم یا لیر؟ (تور ارزان استانبول)

به گزارش بیست آمار، قبل از سفر حتما آنالیز کنید که آیا غیر از دلار می توان ارز دیگری با خود ببرید یا خیر؟ تبدیل دلار به لیر چطور است؟ همراه داشتن ارز مناسب در سفر یکی از نکات کلیدی است تا وقتی به مقصد می رسید دچار مشکل نشوید.

در سفر به ترکیه (استانبول) دلار ببریم یا لیر؟ (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

سئوال مهم این است که در سفر به ترکیه لیر بهتر است همراه ببریم یا دلار؟ اگر برای سفر تفریحی، خرید و گشت و گذار به استانبول می روید، بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا به شما بگوییم لیر با خود ببرید یا دلار.

لیر یا دلار؟

پیشنهاد ما به دلایل زیر این است که با خود دلار همراه داشته باشید:

1. دلار پول رایج بین المللی هست و همه جا دلار به لیر قابل تبدیل است.

2. لیر هم مانند ریال دچار نوسان است. بنابراین اگر دلار به همراه داشته باشید، خیال تان از بابت این نوسانات راحت خواهد بود. هر زمان که خواستید و هر مقداری که احتیاج داشتید، دلارتان را به لیر تبدیل کنید.

3. نرخ تبدیل ارز در صرافی های ترکیه حدود 2 تا 3 لیر در هر 100 دلار بالاتر است. یعنی اگر در ترکیه دلارتان را به لیر تبدیل کنید در 1000 دلار حدود 20 تا 30 لیر به نفع تان است. بنابراین اگر مالی سفر می کنید حتما این موضوع را در فکر داشته باشید.

4. خیلی از برندهای معروف ترک در مغازه های شان دلار هم قبول می نمایند و همانجا نرخ لیر را به دلار تبدیل نموده و شما می توانید حتی بدون مراجعه به صرافی مستقیم با دلار خرید کنید. البته به علت تفاوت نرخ جزیی در تبدیل مغازه دار با صرافی، توصیه می کنیم این کار را وقتی مبالغ بالا خرید می کنید انجام ندهید.

5. اگر در انتها سفر پولی برای تان باقی بماند، چنانچه این پول دلار باشد، به راحتی می توانید در ایران آن را با نرخ روز تبدیل کنید اما فروش لیر در داخل ایران کار چندان آسانی نیست.

تبدیل دلار به لیر چطور است؟

1. شما به راحتی با مراجعه به دُویز یا همان صرافی می توانید دلار خود را به لیر تبدیل کنید. نرخ تبدیل ارز در این صرافی ها کاملا منصفانه است البته به چند نکته مهم توجه کنید:

  • در ایام تعطیل مثل عید قربان یا عید فطر اگر به ترکیه سفر می کنید، پول تان را مستقیم از ایران به صورت لیر تهیه کنید. در این ایام نرخ تبدیل ارز اصلا منصفانه نیست.
  • روزهای شنبه و یکشنبه در ترکیه تعطیل است. با وجود اینکه صرافی ها باز هستند، اصلا به سراغشان نروید، پول مورد احتیاج خود برای این روزها را از قبل تبدیل کنید. کلا در روزهای تعطیل نرخ تبدیل ارز در صرافی های ترکیه منصفانه نیست و حتما متضرر می شوید.

2. عابربانک های زراعت، یکی دیگر از راه های تبدیل دلار به لیر است. البته گاهی ممکن است این عابربانک ها پول شما را برداشته و هیچ لیری به شما برنگردانند. بنابراین کمی ریسک دارد. اگر در موقعیتی بودید که دسترسی به صرافی نداشتید، شانس خود را برای تبدیل پول در عابربانک های بانک زراعت ترکیه امتحان کنید.

3. توصیه می کنیم برای تبدیل دلار به لیر به سراغ صرافی های فرودگاه نروید. نرخ تبدیل ارز در صرافی فرودگاه ها مانند صرافی فرودگاه خودمان در ایران، بالاتر است. بنابراین حتما متضرر خواهید شد. وقتی در ایران هستید مبلغی حدود 50 تا 70 یا 80 لیر برای هر نفر همراه خود داشته باشید تا در هنگام ورود به فرودگا مقصد در ترکیه، اگر به لیر احتیاج داشتید، مجبور نشوید دلارتان را در صرافی فرودگاه تبدیل کنید.

4. منصف ترین صرافی های استانبول در کاپالی چارشی یا بازار بزرگ ترکیه هستند. البته بعضی صرافی های منطقه لاله لی هم خوب هستند اما باید بگردید تا نرخ مناسب را پیدا کنید.

5. راه دیگر تبدیل دلار به لیر همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، خرید از برندهای معروف ترک مانند کوتون، مانگو، ال سی وایکیکی و... است. کافیست یک جوراب از آنها خریداری کنید تا 100 دلاری تان را با نرخ نسبتا مناسب تبدیل به لیر نمایند.

اگر اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، با کلیک روی یکی از آیکون های زیر مستقیما با همکاران ما در ترکیه تماس بگیرد.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1555

به "در سفر به ترکیه (استانبول) دلار ببریم یا لیر؟ (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به ترکیه (استانبول) دلار ببریم یا لیر؟ (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید