خبرنگاران فعالیت مدارس و لیگ فوتبال به ارتقای ایمنی بدن کمک میکند

به گزارش بیست آمار، یزد- خبرنگاران - مدرس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت مجدد مدارس و لیگ های فوتبال به خصوص در رده پایه به تامین سلامتی، نشاط اجتماعی و ارتقای ایمنی بدن در مقابل بیماری ها و کووید -19 کمک می کند.

خبرنگاران فعالیت مدارس و لیگ فوتبال به ارتقای ایمنی بدن کمک میکند

جمال دهقانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه از زمان شیوع این ویروس تا به امروز عملا فعالیت باشگاه های ورزشی و بیشتر لیگ های فوتبال پایه و مدارس مرتبط تعطیل شد، افزود: تداوم این فرایند به هیچ وجه صلاح نیست و نقشی در مهار کرونا ندارد بلکه موجب افسردگی و بروز برخی بیماری ها می شود.

وی از اینکه مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و لیگ های پایه تعطیل است ابراز ناخرسندی کرد و ادامه داد: مسوولان باید با برنامه ریزی و در نظر دریافت شرایط برای حفظ سلامتی ورزشکاران به نحو مناسب که شاهد فعالیت دوباره باشگاه ها و جنب و جوش صحیح باشیم پیگیری و اقدام کنند.

این مدرس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: رشته فوتبال مخاطبان زیادی در رده های مختلف به خصوص نونهالان، نوجوانان و جوانان دارد و بی توجهی درازمدت به مطالبات آنها به بهانه پیشگیری و مهار کرونا پذیرفته نیست و باید با تنظیم شیوه نامه های بهداشتی مناسب نسبت به آغاز دویاره آنها اقدام کرد.

دهقانی به شرایط نسبتا خوب فوتبال یزد و حضور 2 تیم آن در لیگ های دسته2 و سه قهرمانی باشگاه های کشور اشاره کرد که به زودی بر اساس صلاحدید فدراسیون صورت می گیرد و لازم است در کنار آن لیگ های پایه و مدارس این رشته در استان ها آغاز شود

هم اکنون تیم های یزد لوله و شهید قندی به ترتیب در لیگ دسته سوم و دسته دوم فوتبال کشور به کنندگی از این استان حضور دارد.

اسنان یزد 30 مدرسه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد.

استان یزد با 48 هیات ورزشی و 62 هزار ورزشکار بیمه شده ، 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ های کشوری در رده سنی پایه دارد.

شایع ترین علایم بیماری کووید 19 تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست و این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج آغاز می شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می شوند.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید 19 فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی کند، بگیرید.

برخی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد

دی ماه سال 98 برای نخستین بار این ویروس در شهر ووهان چین شناسایی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 801

به "خبرنگاران فعالیت مدارس و لیگ فوتبال به ارتقای ایمنی بدن کمک میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت مدارس و لیگ فوتبال به ارتقای ایمنی بدن کمک میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید