جایزه یک عمر فعالیت ادبی نمایشگاه کتاب لندن

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، بعد از 18 ماه تاخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا بالاخره نمایشگاه کتاب لندن مراسم اعطای جوایز خود را برای تقدیر از یک عمر تلاش و فعالیت ادبی برگزار کرد که امسال این جایزه به مارگارت باسبی نویسنده، ویراستار و ناشر انگلیسی داده شد. این مراسم در سالن هارلینگتون در کنار رودخانه تیمز برگزار شد.

جایزه یک عمر فعالیت ادبی نمایشگاه کتاب لندن

یکی از حاضران مراسم برناردینو ایواریستو نویسنده انگلیسی و برنده جایزه بوکر بود که طی سخنرانی در این مراسم درباره باسبی گفت: او در طول سال های گذشته به سختی در جهت ادبیات و نشر کتاب با علاقه فراوان تلاش کرده است و این جایزه کمترین تقدیر از اوست.

وی گفت: برنده جایزه نمایشگاه کتاب لندن امسال فردی است که بیشتر عمر خود را در جهت احیای صنعت نشر به کار گرفته است و از اولین افرادی است که برای دسترسی همه به کتاب تلاش کرده است. او یکی از معدود ناشران رنگین پوستی است که در بریتانیا برای چاپ کتاب های نویسندگان اقلیت سعی کرد.

برنده جایزه یک عمر تلاش ادبی امسال نمایشگاه کتاب لندن در سال 1967 انتشارات آلیسون اند باسبی را تاسیس کرد.

نمایشگاه کتاب لندن یک نمایشگاه کتاب سالانه است که معمولاً در ماه آوریل در شهر لندن برگزار می گردد؛ ولی امسال سازمان دهندگان آن اعلام کردند که نمایشگاه فیزیکی در اواخر ماه ژوئن برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب لندن در سال 1971 از طریق کلیو بینگلی و لیونل لونتال پایه ریزی شد. در حال حاضر این نمایشگاه یکی از رویدادهای اثرگذار صنعت نشر در سطح جهان است و سالانه بیش از 25هزار ناشر، کتابفروش، کتاب خانه، مولف و مترجم از 100 کشور جهان در آن حضور می یابند. در کنار نمایشگاه، سمینارها و جلسات تخصصی مرتبط با نشر هم برگزار می گردد.

نمایشگاه کتاب لندن از نظر حجم و اندازه محصولات ارائه شده، پس از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت دومین نمایشگاه مهم جهان محسوب می گردد؛ چنانکه قبله ناشران و نویسندگان در اروپا لقب گرفته است. مسئولان انگلیسی می گویند امسال نسخه دیجیتالی وسعت بیشتری از سال های گذشته خواهد داشت و قرار است یک سری کارگاه های نویسندگی با مخاطبان بیشتری از سراسر جهان برگزار کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1245

به "جایزه یک عمر فعالیت ادبی نمایشگاه کتاب لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه یک عمر فعالیت ادبی نمایشگاه کتاب لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید