چین و آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی توافق کردند

به گزارش بیست آمار، پس از یک دوره اختلافات جدی میان آمریکا و چین در دولت جدید واشنگتن، به نظر دوطرف بر سر موضوع تغییرات آب و هوایی با یکدیگر به توافق رسیده اند.

چین و آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی توافق کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین و آمریکا امروز در بیانیه مشترکی توافق کردند که پیش از دور جدید مذاکرات بین الملل در خاتمه سال تعهدات بیشتری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی داشته باشند.

این بیانیه پس از جلسه بین شی ژنهوا و همتای آمریکایی اش جان کری در شانگهای در روزهای پنجشنبه و آدینه منتشر شد.

در این بیانیه مشترک امده که آمریکا و چین به همکاری با یکدیگر و کشورهای دیگر برای رسیدگی به بحران اقلیمی توافق کردند. دو کشور به بحث درباره اقدامات معین در دهه 2020 به منظور کاهش گازهای گلخانه ای با هدف حفظ دمای کره زمین متناسب با توافق پاریس ادامه می دهند.

جان کری چهارشنبه شب تحت پروتکل های شدید کویید 19 وارد شانگهای شد و پس از آن به سئول سفر کرد. سفر او به شانگهای اولین سفر یک مقام عالیرتبه در دولت بایدن به چین پس از به قدرت رسیدن او بوده است. پیش از این سفر مقامات ارشد دو کشور در نشستی در الاسکا اختلاف نظرهای جدی میان یکدیگر را علنی کردند.

در ابتدای نخستین روز این دیدار ها که روز پنجشنبه 18 مارس برگزار گردید وزیر امور خارجه آمریکا در مقابل دوربین های تلویزیونی به همتای چینی خود تاخت و گفت اقدامات چین نظام مبتنی بر مقررات حاکم بر دنیا را تهدید می نماید و دولت جدید آمریکا به دنبال این است که این رفتارهای چین را تغییر دهد.

بلینکن در ادامه بعضی از این موارد را برشمرد و به موضوعاتی چون شرایط تایوان، هنگ کنگ، شرایط اقلیت مسلمان در اویغور و همچنین حملات سایبری چین به آمریکا اشاره نمود.

در بخش دیگری از این مجادله دو طرف که دوربین های تلویزیونی هم آن را ثبت کردند، وانگ یی وزیر خارجه چین در نطقی 15 دقیقه ای و به زبان چینی به اظهارات بلینکن پاسخ داد. آقای یی در صحبت های خود اظهار داشت که ایالات متحده از قدرت نظامی و هژمونی اقتصادی خود برای سرکوب در نقاط مختلف دنیا استفاده می نماید.

دیپلمات ارشد چینی همچنین تاکید نمود که این کشور خود را تابع مقررات بین المللی و سازمان ملل می داند و نه تابع چند کشور اندک که مدعی هستند مدافع نظم بین المللی اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1017

به "چین و آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید