کوشش آمریکا برای کم کردن نفوذ چین در سنگاپور

به گزارش بیست آمار، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حالی وارد سنگاپور شد که هدف غیرمستقیم او شروع راه کم کردن نفوذ چین بر این کشور کوچک آسیایی است.

کوشش آمریکا برای کم کردن نفوذ چین در سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز ، کامالا هریس ، معاون رئیس جمهور ایالات متحده ، روز دوشنبه در اولین روز کاری سفر خود به آسیای جنوب شرقی با رهبران بلندپایه در سنگاپور دیدار کرد و برای مقابله با تهدیدات سایبری و همه گیری کووید19 صحبت هایی داشت. این منطقه (سنگاپور) به اسم اولویت های اصلی رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.

هریس در سفری با هدف تقویت روابط با شرکای منطقه در چارچوب کوشش های واشنگتن برای مقابله با نفوذ فزاینده مالی و امنیتی چین ، با لی هسین لونگ ، نخست وزیر سنگاپور و حلیمه یعقوب این کشور رئیس جمهور دیدار کرد.

جزئیات این نشست به وسیله مقامات ارشد دولت ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد و انتظار می رود که هریس اواخر روز دوشنبه یک نشست خبری با لی برگزار کند. وی بعلاوه به پایگاه دریایی چانگی تماشا می رود و از کشتی رزمی یو اس اس تولسا تماشا خواهد نمود. سنگاپور متحد پیمان ایالات متحده نیست اما همچنان یکی از قوی ترین شرکای امنیتی آمریکا در منطقه با روابط تجاری عمیق است. با این حال این کشور بعلاوه می خواهد روابط خود را با آمریکا و چین با عدم طرفداری حفظ کند.

این کشور میزبان بزرگترین بندر در جنوب شرقی آسیا است و از ادامه ناوبری رایگان در این منطقه حمایت می نماید ، جایی که حضور چین به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا که پیش از این نشست صحبت کردند دو کشور همچنان متعهد به مقابله با چالش های امنیتی مشترک در منطقه هستند.

گفته می گردد که سنگاپور به هر حال از بین چین و آمریکا یکی را انتخاب نخواهد نمود.

ایالات متحده و سنگاپور روز دوشنبه به توافقات امنیتی دست یافتند که بر حضور آمریکا در منطقه به وسیله اعزام چرخشی هواپیماهای P-8 آمریکا و کشتی های جنگی ساحلی به سنگاپور تأکید می نماید.

این اطلاعات از سوی کاخ سفید منتشر شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1188

به "کوشش آمریکا برای کم کردن نفوذ چین در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای کم کردن نفوذ چین در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید