تالاب بندعلیخان بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را خود جای داده است

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران/تهران فرماندار ورامین گفت: تالاب بندعلیخان پس از 10 سال آبگیری و احیا شده و توانسته تا بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را در خود جای دهد.

تالاب بندعلیخان بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را خود جای داده است

به گزارش خبرنگاران، حسین کاغذلو در جلسه مشترک با معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: ورامین با دارا بودن صدها اثر تاریخی نظیر مسجد 700 ساله جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی (ع)، از ظرفیت های ویژه ای برای جذب گردشگر برخوردار است که توجه به آن، می تواند موجب رونق مالی منطقه گردد.

وی با اشاره به شروع عملیات سافاری پارک ورامین در منطقه کویری حصارگلی گفت: این تور ویژه نیز به مسافران و گردشگران ارائه می گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین اظهار کرد: این پروژه به دلیل نزدیکی یک ساعته به پایتخت، از بازار 14 میلیون نفری جمعیت استان تهران برخوردار می گردد و می تواند گامی بزرگ در توسعه صنعت گردشگری و نیز توسعه متوازن مناطق جنوبی شهرستان ورامین و جوادآباد محسوب گردد.

فرماندار شهرستان ورامین اضافه نمود: کل سرمایه گذاری این پروژه در مساحت 200 هکتار بالغ بر 2000 میلیارد ریال است که فاز اول آن بدون احتساب تسهیلات بانکی، با 500 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اجرا می گردد.

وی از تالاب بندعلیخان به عنوان دیگر جاذبه گردشگری ورامین یاد کرد و گفت: این تالاب پس از 10 سال آبگیری و احیا شده و توانسته تا بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را در خود جای دهد که این امر بر جاذبه های این منطقه اضافه نموده است.

کاغذلو از عدم ارتقای دفتر گردشگری ورامین به عنوان یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری شهرستان یاد کرد و خواهان ارتقای این نمایندگی به اداره شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 143

به "تالاب بندعلیخان بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را خود جای داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب بندعلیخان بیش از 60 نوع پرنده مهاجر را خود جای داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید