تاثیر میگرن بر بارداری

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران : تحقیقات تازه نشان می دهد زنانی که از میگرن رنج می برند بیشتر در معرض عوارض بارداری هستند.

تاثیر میگرن بر بارداری

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر؛ به گفته محققان، این مطالعه تأیید می نماید زنانی که از میگرن رنج می برند در معرض خطر بیشتری از عوارض پزشکی و زنان و زایمان قرار دارند. از اینرو این زنان باید در زمره گروه بارداری های پرخطر قرار گیرند و تحت درمان باشند.

محققان در این مطالعه، فرایند بارداری بیش از 145 هزار زن را بین سال های 2014 تا 2020 آنالیز کردند. در این مطالعه، نوع زایمان، عوارض پزشکی و زایمان در هر سه ماهه بارداری و استفاده از دارو در طول بارداری تجزیه و تحلیل شد.

بیش از 12 هزار زن مبتلا به میگرن و حدود 1600 زن مبتلا به میگرن همراه با هاله بودند.

زنان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر عوارض زنان و زایمان قرار داشتند. اندازه پذیرش در بخشهای پرخطر بیمارستان در بین افراد بدون میگرن 6 درصد، در بین کسانی که میگرن بدون هاله داشتند 6.9 درصد و در بین کسانی که میگرن با هاله داشتند 8.7 درصد بود.

نتایج نشان داد زنان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر دیابت حاملگی، چربی خون و لخته شدن خون هستند.

بعلاوه تعیین شد که مبتلایان به میگرن بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی در دوران بارداری و پس از زایمان قرار دارند. در نتیجه باید در طول بارداری به آنها مشاوره عصبی داده گردد.

میگرن یکی از شایع ترین اختلالات عصبی است که بیش از 1 نفر از هر 10 نفر به آن مبتلا است. همراه با سردرد شدید، علائم دیگر شامل تهوع، استفراغ و افزایش حساسیت به نور است. میگرن در زنان سه برابر بیشتر بوده و تغییرات هورمونی مربوط به عادت ماهیانه، یائسگی و زایمان می تواند فعالیت میگرن را تحریک کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1139

به "تاثیر میگرن بر بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر میگرن بر بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید