برترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین المللی 2021، 2022

به گزارش بیست آمار، کانادا یکی از برترین کشورها جهت کهاجرت تحصیلی محسوب می گردد. در ادامه قصد داریم بعضی از شهرهای دانشجویی کانادا را که برای مهاجرت ایرانیان مناسب است، معرفی کنیم.

برترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین المللی 2021، 2022

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای آمریکایی جهت ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی محسوب می گردد. دلایل بسیار بسیاری را می توان برشمرد که باعث شده است تا دانشجویان ایرانی بسیاری به قصدمهاجرت تحصیلی به کانادااقدام نمایند. یکی از بهترین دلایل، وجود شهرهای بسیار زیبا و امن برای دانشجویان محسوب می گردد که در ادامه قصد داریم بعضی از این شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان ایرانی را خدمتتان معرفی کنیم. با ما تا سرانجام همراه باشید.

شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان

کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانی ها بوده و سیستم آموزشی باکیفیت و در سطح جهانی تنها یکی از دلایل محبوبیت این کشور است. جدا از سیستم آموزشی فوق العاده، این کشور بهترین شهرهای جهان را در خود جای داده است. شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، اتاوا و ادمونتون کانادا جزو 100 شهر برتر جهان برای زندگی اعلام شده اند. تمامی شهرهای کانادا امن، دلفریب، پرجنب و جوش و با فرهنگ های مختلف هستند و شهر تورنتو آن چند فرهنگی ترین شهر جهان لقب گرفته است.

طبق رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان که به وسیله موسسه QS در سال 2019 اعلام شده است، شهر مونترال کانادا بعد از شهرهای لندن، توکیو، ملبورن، مونیخ و برلین در رتبه ششم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته است. علاوه بر این شهر مونترال، مقام اول را در بین 10 شهر محبوب دانشجویی آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است. در ادامه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را خدمتتان به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

1) شهر مونترال

شهر مونترال در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان در رتبه 6 (QS-2019) قرار گرفته است و سالانه چیزی حدود 350,000 دانشجوی برای ادامه تحصیل راهی شهر مونترال می شوند. این شهر میزبان بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان از جمله دانشگاه مک گیل است و یکی از گزینه های اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا است. این شهر به خاطر جشنواره ها، نمایش های کمدی و طبیعت بی نظیری که دارد، مشهور است.

بیشتر مردم در شهر مونترال به زبان فرانسوی صحبت می نمایند و انگلیسی دومین زبان رایج در این شهر است. این شهر مرکز فرهنگی کشور کانادا نیز شناخته می گردد و شهری کاملا چند فرهنگی است.

2) شهر تورنتو:

تورنتو دارای دانشگاه های معتبر و برجسته ای در سطح جهانی است و از نظر رتبه بندی جهانی QS به عنوان یازدهمین شهر دانشجویی جهان انتخاب شده است. کیفیت زندگی خوب، سیستم آموزشی قوی و ماهیت چند فرهنگی شهر، سه عامل مهمی هستند که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا تبدیل نموده اند. این شهر میزبان دانشگاه تورنتو است که در بین بهترین دانشگاه های جهان در رتبه 25ام قرار گرفته است. بعلاوه دانشگاه یورکِ شهر تورنتو به خاطر تحقیقات گسترده خود معروفیت جهانی دارد.

3) شهر ونکوور

ونکوور با اینکه یکی از گران ترین شهرهای کانادا شناخته می گردد اما با این حال در رده شانزدهم در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته است. ونکوور؛ سومین کلان شهر بزرگ کانادا؛ در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی در رتبه 34ام قرار گرفته است و با توجه به اینکه بیش از 35% از جمعیت شهر ونکوور متعلق به کشورهای دیگر هستند، یکی از ایدئال ترین شهرها برای دانشجویان بین المللی است.

هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در این شهر رایج است و طبق آمار نزدیک به 10 هزار دانشجوی بین المللی از 80 ملیت متنوع در این شهر تحصیل می نمایند. این شهر به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در جهان نیز شناخته می گردد و دانشگاه بریتیش آن در رتبه 45 از بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. از دیگر دانشگاه های برجسته شهر ونکوور می توان به دانشگاه سایمون فریزر (SFU)، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه جزیره ونکوور اشاره نمود.

4) شهر اتاوا

طبق رتبه بندی QS، شهر اتاوا یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شده است که به خاطر محیط دانشجویی پرجنب و جوش و متنوع خود محبوبیت بالایی دارد. این شهر رتبه 45ام را در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2019 کسب نموده است.

اتاوا به عنوان مرکز کشور کانادا؛ سطح کیفیت بالا و اعضای هیئت علمی باسابقه ای را در محیط های آموزشی خود فراهم نموده است و همین تصمیم گیری را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالیه در این شهر آسان تر نموده است.

این شهر به خاطر نرخ مسکن منطقی تر، حمل و نقل بسیار ارزان و فرصت های شغلی فراوان مطمئنا یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان است. اگر نیز در پی کار در کانادا هستید، اتاوا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار است.

5) شهر کبک

شهر کبک که در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان رتبه 115 را به خود اختصاص داده است، به خاطر معماری و حس و حال اروپایی اش معروفیت جهانی دارد. این شهر تاریخ کهنی دارد و جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شهر کبک پر از منظره ها تاریخی و معماری بی نظیر است و بیش از 37 مکان تاریخی کانادا در شهر کبک و منطقه ها اطراف آن قرار دارند.

در این شهر عمدتا مردم به زبان فرانسه صحبت می نمایند و تدریس در دانشگاه های این شهر اصولا به زبان فرانسه است. هزینه های تحصیل و زندگی در شهر کبک در مقایسه با سایر شهرهای کانادا مثل تورنتو نسبتا ارزان است و به عنوان ارزان ترین شهر کانادا برای دانشجویان نیز معرفی شده است.

از دانشگاه های برجسته شهر کبک می توان به دانشگاه لاوال با رنکینگ جهانی 420 و دانشگاه کبک مونترال با رنکینگ جهانی 601-650 اشاره نمود. دانشگاه لاوال شهر کبک اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. علاوه بر این قدیمی ترین موسسه آموزشی برای زنان در آمریکای شمالی، صومعه اورسولین نیز در این شهر قرار گرفته است.

هر شهر کانادا ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد که آن را از شهرهای دیگر متمایز می نماید. به همین علت بهتر است که از قبل اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به هرکدام یک از شهرهای کانادا داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی درمهاجرت به کاناداو زندگی در آن داشته باشید.

همین حالا می توانید با مشاوران برجسته ما درگروه مهاجرتی طینتتماس برقرار کنید تا به صورت دقیق و کامل تمام شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، روش های مهاجرت به کانادا و ... را در اختیارتان قرار دهند.

منبع: کجارو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1430

به "برترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین المللی 2021، 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین المللی 2021، 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید